tisdag 1 januari 2008

Nytt år - nya projekt :-)

Ojoj, lilla Thilda höll låda till halv två inatt! Hon älskade verkligen fyrverkerierna, tryckte näsan mot rutan och ropade och skrattade allt vad hon orkade. Världens goaste tjej! Melker däremot tyckte inte att det var fullt lika roligt utan han och husse fick sticka iväg med bilen vid tio för att återvända efter ett. Men det gick bra och vi tog oss igenom det.

Idag har vi varit och kollat på golvlist, äntligen har vi bestämt oss för vad vi vill ha - en ganska hög list på drygt 12 cm. Allt hade varit klart nu om den bara funnits hemma, och i morgon har största byggvaruhandeln i stan stängt för inventering. Suck! Menmen, vad gör det om hundra år?

Årets projekt här hemma då? Om "bara" trappen blir vit och taket i hall, vardagsrum, badrum, tvättstuga och allrummet uppe likaså så är jag mer än nöjd.



Gardinerna är i alla fall uppe igen! Duken glömde jag bort att stryka, får ta det en annan dag. Längtar efter att ta bort adventsljusstaken...



Här ser vi ett hörn av köket. Egentligen är jag rätt less på citronerna på kaklet men jag tror jag får bita ihop och härda helt enkelt. Man kan inte göra om överallt samtidigt.



Egentligen hade jag köpt den här lampetten för att den skulle sitta i köket, men vi tror att det blir för plottrigt med en grej till där inne så den fick flytta in i vardagsrummet i stället, mitt emot den andra, lite större lampetten. Det blev inte så dumt det heller!



Hittade inga små murgrönor utan fick köpa plättar i luften, men det gick bra det med. Hade nog helst velat ha hjärtan på tråd. Får se när jag hittar det.



Jag erkänner - jag är en härmapa! Jag hade kollat på den här tidigare men kom inte på något direkt användningsområde förrän min syster tipsade om det optimala - popcorn och sånt! Inte går den sönder om den skulle åka i golvet heller, perfekt!

Kramkram!

Inga kommentarer: