onsdag 2 januari 2008

Nu har vi provat en av årets julklappar...



...nämligen Sodastreamern (varför hör jag bara "Soooooodastreamörn" i stället? Är väl präglad av mina värmländska rötter kanske?) Skippade smaksättning helt vilket jag tycker känns fräschast och körde bara vanlig citron. Man är lite ovan med smaken, det är ju inte ramlösa, men jag tror att det här blir ännu godare när man bara "vant" sig vid att det inte är någon sälta. När man tänker på att det är friskt kranvatten och inget annat känns annat mineralvatten plötsligt...sådär.

Passade även på att prova ett nytt recept som jag tycker blev riktigt smarrigt! Det skulle vara 8 vitlöksklyftor i, men på grund av Thias känsliga mage blev det inte en enda vilket tyvärr märktes på smaken, det skulle ha blivit en favorit om det varit lite mer sting. Övriga ingredienser var olivolja, kyckling, morot, potatis, squash, paprika och färsk rosmarin. Skulle ha varit vitt vin, men vi tog fond eftersom vi inte hade något hemma. Resultatet blev hur som helst väldigt gott! Kul kontrast mot falukorv och spaghetti och köttfärssås som vi äter alldeles för ofta.



Dessa mycket söta ljuskoppar /slash/ krukor passade perfekt till plättarna i luften som fått flytta ut i köket. Hittade nämligen hjärtan på tråd till de andra krukorna! Nu ska ni slippa fler inlägg från mig idag!
Kram!

Ps. Måste bara berätta vad M sa alldeles nyss - "Ska vi åka till Mejeriet på lördag?" (Mejeriet är en köksbutik med lite inredning i Leksand) och alla som känner M vet att han egentligen inte är typen som gärna lägger tid på att gå i affärer. Är så glad att han ändrat sig! Det är så mysigt att åka iväg hela familjen :-) Det här med heminredning är något som vuxit fram hos honom och nu är han plötsligt en jämlik som man faktiskt kan diskutera de viktiga frågorna här i livet med *s* Ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sodastremern var tydligen årets julklapp fick jag höra på jobbet idag :) jag förstår varför, den är ju underbart bra, älskar min! Vi bubblar alltid bara vatten och dricker till nästan allt vi äter här hemma. Smaksätter aldrig. Jag fick en sån liten flaska på 0,5l i julklapp så nu har jag bubbelvatten med på jobbet också! Perfekt, faluns vatten är ju inte det godaste... Det ser ut att ha blivit väldigt god mat det där... :) nu är det sovtime här *trött*

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Oj här har det gått undan med inlägg, har inte haft tid att kika så mkt i bloggar den senaste tiden! Va fint det vart med panelen. Gott nytt år kram madde