måndag 14 januari 2008

Godkväll i stugan!

Nu ska jag strax gå och sova! Thilda har redan somnat, det blidde ingen eftermiddagslur för henne idag för vi har haft besök heeela dagen! Det började med mamma som gjorde en akututryckning med sitt strykjärn (tack för lånet och för hjälpen!) när mitt krånglade mitt i projekt "få ordning på soffklädseln", sen kom Emelie med hennes pojkar Albin och Fabian och sen kom Sandra och Elvira, och även svärmor kom en vända för att hjälpa oss måla färdigt. Tack!! Nu ska vi bara invänta helgen så vi kan flytta in hela härligheten!

Apropå besök så kan jag berätta att vi fick besök av en nyckelpiga när vi ätit kvällsmat! Lyckan var gjord för lilla Thilda, något så exotiskt hade hon knappast sett i vårt kök, och speciellt inte i januari!



Lägger ut en närbild på ett av mina pärlhjärtan, det är inte det minsta rakt men det var minsann inte de i butiken heller!



Apropå ringarna som jag skrev om igår så kommer här en bild, den lilla ringen på Mattes hand är hans morfars. Min vigselring är därför också smal så vi har liknande stuk på dem, varsin bred och varsin smal. Egentligen ville jag ha två breda, men så har jag hört om många som får problem med huden under för att det blir för tätt och det låter ju mindre skoj.

Imorgon skulle jag vilja köra igång med kryssen till köksskåpen men pappa trodde att jag köpt för breda ramar. De ska nämligen tillverkas av tavelramar :-) Eller, de är inte för breda egentligen utan för höga eller hur man ska säga. Får se hur det blir.

Nattkram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska synas att det är handgjort och då blir det inte helt jämt, jättefint hjärta. Det där ska du vara nöjd över tycker jag. Sov så gott!

Lina sa...

Det kanske är inredning du ska jobba med när du är klar med barnafödandet?! Duktig och intresserad är du ju onekligen:)

Kram

Annas hjärtan sa...

Vad gulliga ni är, tack! Extra skönt just idag när jag är lite ledsen för att Thilda grät så hjärtskärande när jag lämnade på dagis...skönt att få något annat att tänka på :-) Kram på er båda!

Kellis sa...

Mycket fint hjärta!

Önskar själv att jag hade mer tid till pyssel och sånt jag tycker är roligt att göra, men studierna tar alldeles för mycket kraft och energi tyvärr...*suck*

Kram/Kathleen