lördag 26 januari 2008

Äntligen på plats!...

...och på rätt plats dessutom! Jag har nämligen tjatat på M hela kvällen om att spegeln ska upp. Så när jag och Thilda badade så överraskar han med att sätta upp den själv, på eget (nåja) initiativ. Hm. "Jag förstod precis hur du menade" säger han nöjt där han ligger i sängen. Mjaha. Inte riktigt :-) Tanken var dock god! Nu har jag sänkt den undre spegeln lite (när jag tittade in i rummet så satt de ihop, inte riktigt vad jag tänkt mig) så nu är jag nöjd.

Återigen - försök att tänka bort den gräsliga väggfärgen. Undrar vad jag tänkte på när vi valde den? Först tänkte jag att väggarna nog skulle bli vita vid nästa målaranfall, men kanske är beige bättre? Så det bryter av lite i alla fall. Idag fick jag se hur ful vår hatthylla är, bok och silver. Passar inte med någonting. Så träet ska målas vitt, det får bli nästa projekt. Sen tror jag faktiskt inte vi har en enda trämålad sak kvar hemma, förutom taken. Skönt!!



En liten vårfågel har letat sig in i vår mörka vrå.



Här är fönstret som jag hämtade på jobbet igår. Spegeln är som sagt trasig, ska lämna in den nu i veckan och få den fixad. Ska passa på att måtta och beställa reflexfria glas till några ramar också, har det till en del och tycker det är mycket finare.


Barnkalas nummer ett i ordningen är avklarat idag. Jättetrevligt, vänner som vi inte träffat på länge. I morgon är det städning i ett huj och sedan kalas igen. Men jag hade visst fel om de andra tillställningarna, det dröjer till den 8/2 innan nästa går av stapeln. Nästan lite skönt med en vilopaus :-)

Godnattkram!

Inga kommentarer: