måndag 7 januari 2008

I väntan på den vitmålade trappan...

...så drömmer vi om nya mattor till densamma. Vad tycks om dessa?



Mattes favorit. Sisal, lite stickig och inget man kan gå på med nylonstrumpbyxor.



För grön? Sisal även här.



För brun?



För pensionär?



Murgrönor i köket.



Vi lånade även hem en ny köksmatta när vi var på mattaffären. Ljus? Javisst! Men Icas tvättlappar löser det mesta. Apropå kök så är handtagen beställda och även golvlisten. Har ringt och begärt pris på att sprutlacka köksbordet men det blev för dyrt så jag tror vi gör det själva i stället.



I morse klockan sju låg frun i huset på alla fyra med skruvdragaren i högsta hugg. Det måste vara ett tecken på att jag har extra tillskott av testosteron, för skruvdragaren rör jag normalt aldrig! Hur som helst så skruvade jag bort listerna och målade dem svarta från att ha varit chict mässingfärgade. Bättre tycker jag, vad tycker ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg är så mysig! Jättefina mattor, svårt att välja förstår jag. Kolla vad det skulle kosta att sprutlackera bordet hos nån som lackar bilar, jag har hört att det är värt att kolla upp, iaf vad det gäller att lacka om köksluckor. Kraaam