onsdag 23 januari 2008

Idag är det mycket action minsann! Har varit uppe sedan sex och målat. Igår när jag och Thilda var på Mio hittade jag nämligen två söta små växthus eller vad man ska kalla dem, lanternor stod det på kvittot. Gulvita. Jättesöta. Men fel färg. Så nu håller jag på att bearbeta dem med min nya bästis v-slip. Pilligare än man kunde ana, men det blir nog bra i slutändan! Höll på ända till elva igår kväll. Hittade även en söt liten kruka eller skål på fot. Bilder kommer senare idag. Gungdinons handtag är nog färdigmålade, och likaså handtaget till dockvagnen. Medarna och undersidan av dinon är dock inte klara ännu, men det kommer förhoppningsvis hända lite under dagen. Hämtade sommarkläder som jag beställt från H&M, å vad det ser härligt ut! Thilda sprang runt iförd bikini utanpå kläderna + solhatt hela kvällen igår. Borde ha fotat! Nu måste jag gå upp och duscha om vi ska hinna till dagis. Känns för övrigt jobbigt att gå dit idag, igår så började hon visa sitt missnöje redan i sängen "mamma följa med!" och ville inte klä på sig ytterkläderna när vi skulle gå. När vi kommer fram vill hon bara kura ihop sig i mitt knä och när jag försöker busa med henne vilket alltid brukar göra henne på gott humör så ser jag hur underläppen darrar och hur hon kämpar med tårarna. Lilla gumman, hon är så liten, och så kör man iväg henne tidigt på morgonen fast man inte måste, fast man inte vill. Så jag gick därifrån stortjutandes och ringde M. Dock har vi bestämt oss för att försöka lite till. Personalen säger att det går jättebra så fort jag gått utanför dörren. Men ändå. Och frågan är ju om det någonsin blir direkt bättre? Gråter gör ju alla barn mer eller mindre, vid lämningar. Men det gör ont, inombords! Kramar!

4 kommentarer:

Kellis sa...

Självklart gör det ont inombords, du vore inte mamma/förälder om du inte skulle gråta inombords. Det enda du kan göra är att lita på personalen att de gör sitt jobb och att de gör allt för att Thilda mår bra när hon är där.

Vad målar du för färg på sakerna du köpte, och var ska de stå någonstans?*nyfiken*

Annas hjärtan sa...

Hej Kellis! Kul att du skriver :-)

Färgen jag använder är enbart vit, min absoluta favvofärg. Fast det kanske var en ironisk fråga från din sida? ;-)

Var jag ska ha dem är lite osäkert, men det visar sig. Bilder kommer! Kram på dig!

Hanna sa...

Hej hallå! Jag måste ila iväg till Mio. MÅSTE ha växthuset. Ditt kök blev jättefint, jag är så lycklig. Har hittat en likadan soffa som du har i ditt kök, ska hämta den imorrn. Sen återstår målning och att byta tyg. Pust!
Jag lider med dig angående dagislämningen, min son som är 7 år är fortfarande ledsen till och från. Men jag var hemma väldigt länge med honom. Man blir så arg på alla som säger att det går över,bit ihop. Lätt för dom att säga, det är inte deras barn.Hoppas det går bättre snart. Hoppas magen mår bra! Kram Hanna(lantligtinrett)

Annas hjärtan sa...

Hej Hanna! Vad kul med en "ny" läsare - välkommen hit! Kikade in på din blogg också, jättefin!

Kul med soffan, du får hojta till när du lagt in bilder så jag får se hur det blir. Vår soffa är från 1936 eller nånstans omkring där, min mans mormor och morfar gifte sig då och skaffade möblerna i samma veva.

Alltid trevligt med andra förstående föräldrar! Vi får hålla ihop och stötta varandra :-)

Kram! Anna