måndag 21 januari 2008

Ibland är man en idéspruta!

Vissa dagar får man så mycket bra idéer. Idag är en av dem! När jag målat lådorna till Thildas sekretär för andra gången och gjort rent penseln så kom jag plötsligt på - varför är medarna till Thildas gungdino (bild kommer) bruna? Det passar ju inte alls! Och handtaget till hennes söta dockvagn? Så fram med penseln igen. Likaså ett fönster med spegel som hittills bara varit vitpigmenterat ska få sig en omgång. Måste vänta på att M kommer hem från jobbet först, han är kungen av att maskera så det är lika bra att vänta på honom. Hörde ni? Vänta! Jag?? Jo! Ibland! Sällsynt, men det händer.

Nu kommer i alla fall bilderna från igår.



Krysset på soffan. Mycket nöjd!



Bländande vitt! Listen räckte som sagt bara till ena skåpet, men såhär blev det i alla fall. Inte så illa om jag får säga det själv, och dessutom sitter det bara fast med dubbelhäftande tejp, så tröttnar vi så är det inte hela världen. Och så har ju soffan, stolarna och främst - bordet - fått sig lite vit färg. Ljust och fint!



Sötaste sekretären! Har bara ställt dit den provisoriskt än, vet inte vilka saker som ska vara där så ni får ta det med en nypa salt. Kaninen kommer från Maileg.



Thildas ettårspresent - dockhuset som hennes mamma själv skulle vilja ha :-) Men hon tycker om det trots att hon är liten, ju mindre ju bättre verkar vara hennes motto. Till höger en tavla som jag målat (efter mall) och Thildas farmor broderat. Teamwork!



Sist men inte minst, en av Thildas stolar från Indiska. Köpte dem för flera år sedan, så de finns tyvärr inte längre. Har två pallar och ett litet bord till.

Nu kör bebisen ett superrace i min mage. Sådär ja. Välbekant känsla - ett huvud under vänster revben. Den här bebisen har hittills föredragit höger sida, men nu verkar den ha intagit samma position som storasyster hade för två år sedan. Vet ni vad jag önskar mig? Jo, jag önskar lite mer jävlaranamma vad gällande snitt och det som hör till. Typ "f*n vad skönt att det blir gjort, att bli av med stora magen! Att äntligen få träffa bebisen!" Och så känns det ju förstås, men inte bara. Innerst inne är jag en liten fegis som helst skulle vilja blunda hårt och vakna när allt är klart.
Men nu tänker vi inte mer på det. Idag har jag och Thilda fått låna bil, så vi ska fixa lite ärenden, både stan och kupolen ska vi hinna med.

Kram på er!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Så himla duktig du är som pysslar och håller på! Själv har jag aldrig ork till det, fullt sjå med studierna...:(
Så vitt som ni har skulle vi aldrig kunna ha, vi har ju ett par lortgrisar här hemma!*haha* Typ hela familjen, jag är ju inte ett dugg bättre ibland, slabbar på ordentligt kan jag göra! Nåja, tror er lilla sessa är lite renligare än vår prins!;) Kramen!

Lina sa...

Oj, jag fattar inte var du får energin ifrån!?
Och varför ville den unge mannen(?) inte röra på sig när jag är med? Fast unge man lät ju läskigt, som att det ska komma ut en hel karl...lille grabben funkar nog bättre! Eller lilla tjejen...spännande!!!

Kram