fredag 25 januari 2008

Godkväll i stugan!

Å vad det är skönt med fredagkvällar! Vi har lagat god mat, tänt lite ljus och...jag har målat lite :-) Nu är växthusen klara och färdigmonterade (lättare sagt än gjort) och så har jag målat båda speglarna med v-slip. Det ser ut att bli jättefint! Den ena spegeln hämtade jag ju på mitt jobb idag, men den andra har vi haft hemma länge. Dock tröttnade jag på den för länge sedan, och tanken var att den skulle hamna i lekstugan. Men så fick jag en annan idé! Förhoppningsvis blir den förverkligad imorgon.


I morgon går förresten det första barnkalaset av stapeln, då ska vi till Elias. På söndag ska vi till Ella, på fredag till Elvira, på lördag nästa vecka är det Thildas eget kalas och på söndagen ska vi till Albin. Troligen ska vi även till en annan Albin och Nora, frågan är bara när. Hoppas att inga kalas krockar, vore roligt att kunna gå på alla.



Här kommer en bild på ett skåp som min morfar har snickrat. Hann aldrig träffa honom, han gick bort långt innan jag föddes. Först slipade jag av all färg och oljade in skåpet och hade dalablå detaljer (det var rätt många år sen) Behöver jag säga att det inte blev bra? Så nu är det vitt igen. Det har fått nya beslag från Gruvgatan 13. De tre dalahästarna har jag fått av min systers barn. Dock har de råkat ut för mosters välanvända pensel.

Satt och surfade runt bland andra bloggar idag och hittade en så vansinnigt söt liten dikt som jag ska komma ihåg. Tänkte göra en utskrift på nåt fint papper och så ska Thilda få göra handavtryck på den.


Det finns så många märken av händer små
På fönster och på möbler - ja allt du tänker på

Men stopp ett tag och tänk hur tiden rinner fort
Och alla märken är borta som jag gjort
Därför ett minne jag vill ge
Som - när du tänker tillbaka - ett leende kan ge


Kram på er alla!

1 kommentar:

Stina sa...

Tack söta du! Kram