torsdag 17 januari 2008

Bebisrummet

Nu börjar jag längta efter bebisen på allvar! Fast det är både och förstås, hade besök av kompisar igår med en tremånadersknatt och man inser att han är en "heltidstjänst" och det är ju Thilda också! Så hur ska man räcka till? Jag har förstått att alla har de här funderingarna mer eller mindre och har folk klarat det innan mig så... Vi pratade om det igår och kom fram till att det viktigaste är nog att inte klandra sig själv - man gör så gott man kan! Ingen mår bra av dåligt samvete.

I morgon ska vi till barnmorskan. Undrar hur bebisen ligger. Jag gissar på tvären, har två knölar på var sida om naveln och jag gissar att det är huvud och rumpa :-) Fast nu känner jag den ena knölen högre upp på vänster sida under revbenen. Precis så låg (eller rättare sagt: satt) Thilda. Hon var väldigt stadig i huvudet när hon kom ut så det hade sina fördelar.

Badhuset var superkul, Thilda och Nora hade varsin rosa baddräkt med volang - gissa om de var finast av alla? När de möttes så sprang de mot varandra och kramades. Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig. T sover nu, helt slut. Själv ska jag stryka tvätt. Muntert va? Apropå muntert så kommer jag att tänka på ett kort som togs på pappa och en av hans arbetskamrater för ett par år sen, jag döpte kortet till Piggelin och Vitamin, de sitter och sover i varsin flygstol. Synd att jag inte har kortet kvar, annars hade det varit ett torsdagsroligt inslag här på bloggen :-) Eller hur pappa?

Torsdag idag ja. Det innebär fredag light! Måste hitta på nåt extra mysigt! Ska iväg och handla sen för det är ju Midsomer med Aftonbladet idag. Får inte glömma det!

Apropå Midsomer så kommer jag att tänka på våra vänner i norr, Tomas och Kellis, som överraskade med en bröllopsinbjudan häromdagen! Så himla tråkigt att vi inte kan komma, men det krockar med vårt eget barndop i sommar. Dop ja. Borde nog kolla med kyrkan snart så det inte blir några probs. Man vet ju aldrig. Hoppas det är samma präst som döpte Thilda, han var himla gullig! Och hoppas att det går lika bra som Thildas dop, hon var verkligen världens snällaste och gulligaste, trots att hon hade två (!) dopklänningar (min familjs där jag, min syster, min systers barn och alla kusiner utom två är döpta, och Mattes familjs som är sydd av hans mammas brudklänning) i värmen. Ska leta fram nån bild nån dag och visa.

Nu kommer andra bilder, nämligen på barnrummet, eller pojkrummet :-) Ska bli så himla spännande att se om det verkligen ÄR en pojk där inne! Det är klart att det är det, men riktigt säker kan man ju aldrig vara.
Och nu till frågan som många har ställt - vad gör vi med allt blått om det kommer ut en tjej? Tja. Det är inte så himla mycket blått faktiskt, lite mjukisdjur, kuddar, filtar och sånt. Men fåtöljen i rummet är blå sen innan. Barbapapalampan (ej i bild) byter man glödlampa i och vips så blir den rosa i stället. Ja. Det är väl det ungefär. Sen har jag väl en del kläder som jag samlat på hög, men det är inte värre än att jag ger bort som present, det är många som ska ha barn nu i krokarna! Självklart kan tjejer också ha blått, men jag föredrar (som alla som känner mig vet vid det här laget) rosa.



En sån här postlåda blir det! Har dock inte fått hem den ännu.



Vetevärmenin. Så himla söt!



Hjärta från Sia.



Hej hej, kaninen!



Bebisens spjälsäng. Undrar hur många gånger Thilda har sovit här? Tre? Hon sover nämligen mellan mamma och pappa fortfarande och det trivs vi alla med! Hon hade säkert kunnat sova i egen säng om vi bara velat. Men hon blir stor så fort, och jag vill verkligen njuta av varje sekund. Älskar när hon vaknar bredvid mig på nätterna och säger "mamma arm" och så kurar hon ihop sig och somnar. Det är ren och skär lycka! Alla tycker förstås olika, men det här funkar för oss.

Hm. Tvätt var det ja...

Kramkram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är du som donar och pysslar och vackert är och blir det! Du är så duktig!
Jag har "nixat" mitt hemnummer men eftrsom det är ip-telefon så tror jag inte att det riktigt fungerade att nixa dessvärre, iaf inte då jag gjorde det. Får försäka igen! Tack!

Kellis sa...

Jisses Amalia, hade Thildis TVÅ dopklänningar på sig? Tur då att hon inte tyckte det blev för varmt, Isaac är så varmblodig så han blir varm ganska fort, hade aldrig funkat för honom. Vi hade också två dopklänningar att välja på, men vi valde Tomas gamla då jag har så många syskon och kommande syskonbarn som kommer döpas i Hopkins-klänningen! Men den är riktigt fin dock, från 40-talet!

Kramelikram!