tisdag 22 januari 2008

God morgon!

Idag var jag uppe tidigt med penseln. Har målat spegeln/fönstret med v-slip. Funderar på att faktiskt bara använda just v-slip. Ytan blir ju lite läskig, sträv på nåt vis, men den här tar man ju inte på så ofta.

Igår var jag och Thilda på stan, kupolen och maxi. Hon promenerade hela tiden, behöver jag säga att det var roligt men att det tog lång tid? Tre timmar var vi borta!

Idag är det dagis igen. Hon var ledsen vid varje lämning förra veckan så det känns lite jobbigt just nu, vill ju egentligen ha henne hemma men tycker samtidigt att det är bra för henne att komma ut lite, leka med andra barn, lära sig lita på andra vuxna och behovet av stimulans från andra barn lär ju knappas minska med åldern. Hon tycker ju att det är roligt att komma ut på saker. Framför allt så är det ett väldigt bra dagis och jag inser att om vi säger upp platsen så kommer det bli problem att få någon ny om vi skulle vilja det. Sannolikheten att vi får en plats just där lär bli väldigt liten.
Personalen säger att det går jättebra när jag gått, men jag bär ju hennes gråt med mig tills det är dags att hämta igen så det är ingen rolig stund utan henne, det gäller att ha någonting att pyssla med så man inte funderar för mycket. Ja. Håll tummarna!



Här kommer fler bilder från Thildas rum. När hon föddes så trodde jag att jag skulle älska Polarn & Pyrets rödrandiga klassiker. Det gör jag väl visserligen, men inte på riktigt samma sätt som jag föredrar det rosa. Tycker rött blir så hårt på Thilda, rosa är mjukare. Till vänster, påslakan från Liten jag "Godnatt min skatt" och så Thildas älskade Bamsen som är med överallt. Till höger en supersöt kanin som jag hittade på en mässa i höstas. Bebisen har en likadan i sitt rum, fast blå.



Över Thildas säng (som hon aldrig sover i, på tok för stor!) så hänger en tavla med motiv från hennes ettårsfotografering. Älskar verkligen den bilden, och det är så kul att ha en tavla som inte alla andra har! Till höger ser vi avtryck av hennes fötter och så en Hello Kitty mjukis som jag köpte när hon var nyfödd. Det var på den tiden då Hello Kitty inte fanns överallt :-)

Nu ska jag duscha och sedan väcka fian. Kram på er och tack för kommentarerna! Blir lika glad varje gång!

Inga kommentarer: