tisdag 29 januari 2008

Barnrumsgardiner

Förälskade mig totalt i dessa underbara pastelltyger från Himla under en snabbvisit till centrum idag. Hissgardin eller fuskrullgardin, det är frågan?



Dagens målarprojekt har bestått av toppskivan till ett mindre vitrinskåp samt en bänkskiva i det rum där speglarna sitter (ni vet, det med väggfärgen som Gud glömde) som tidigare varit i körsbär. Nu är den vit och fin. Och så hittade jag en så fin låda idag som vi ska ha ved i. Mathias fick börja med att bygga om den (helt utan protester, tro det eller ej!) och sen satte sig Thilda i den så den gick sönder. Hm. Hoppas den håller för veden! Jag har i alla fall kommit på en jätterolig textremsa som ska stå på, ena sidan ska vara seriös och lite stilig sådär och den andra ska vara lite komisk. Ni ska få se när det blir klart. Ska se om jag kan få lite hjälp av min pysselvän Ulltussen!

När jag målade skivan till vitrinskåpet idag så upptäckte jag att hyllplan och bakstycke också är syrabetsat. Gissa vad jag ska hitta på i morgon...? :-)

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart får du det *blink* jag trro jag har en aning om vad det gäller...

Annas hjärtan sa...

Gulle du! *kramar*