fredag 11 januari 2008

Härliga fredag!

Nu är det avklarat, samtalet om snittet. Jätteskönt! Den här gången hamnade vi hos en mycket sympatisk man till skillnad mot förra gången då vi kom till en läkare som frågade om jag kanske ville dö? Mycket tråkig upplevelse. Men idag gick det bra som sagt. Och en stor bebis ser det ut att bli den här gången också, väger redan omkring 2,3 kilo! Och det är egentligen 8 veckor kvar. Vi försökte givetvis luska om könet, men det gick i princip inte att se, han ansträngde sig för att titta men bebisen knep ihop benen. Däremot tyckte han, när man såg hela paketet underifrån, att det kanske såg ut som en pojk. Så det är det nog :-)
Lägger in en bild, fast den är från rutin ul i höstas.



Hej bebis! Välkommen till oss!



Här kommer snöängeln som Thilda fick av Nora. Visst är den söt? Hon fick ett fint halsband också, men det är inte med på bild.



Här kommer skylten som vi varit och hämtat idag. Det var den som min farmor gav inspiration till, hon sa något i stil med att hon önskar att hon tagit tillvara småbarnsåren lite mer, för det var när barnen var små som livet var som härligast. Och det stämmer ju! Det gäller bara att komma ihåg det när man ligger och torkar ketchupfläckar och letar köttbullar som rullat in längst in under kökssoffan... Så då tyckte jag att den här passade så bra! Den sitter ovanför dörren till tvättstugan där man är hundra gånger om dagen och byter blöjor, och även blöjbyten är ganska underskattade egentligen. Jag och T passar oftast på att sjunga både "Björnen sover" och "Jag leker träd" samt att vi tittar på planschen vid skötbordet och hon får peka var myrorna, grisen och de andra djuren är. Och det är ju mysigt som bara den!



Här ser vi skylten på plats samt en liten blompinne med ännu en uppmaning (nu får jag nästan ge mig va?) om att inte låta tiden gå till spillo.



Just ja, jag kan inte ge mig riktigt än!
Jag bestämde genast att det här ska få bli mitt eget ordspråk. Min första association var att handla = shoppa, men så behöver det ju inte vara! Nästan lite flerbottnat budskap :-)



En förnimmelse av vår! Jag hittade snödroppar idag när jag och Thilda var i Falun! Fast inte i nån rabatt alltså, utan i en affär :-)



På Gruvgatan hittade jag dessa användbara snören med hjärtan i ändarna. De är tänkta att användas i stället för servettringar, men jag funderar på att hänga dem som dekoration på vitrinskåpen i vardagsrummet. Fast jag har inte bestämt mig än. Jag ska till Panduro i morgon och se om jag kan lirka ihop en annan variant som jag fått inspiration till idag, så det kanske blir de som hamnar på skåpen ändå.

Nu ska vi gå och sova! Bäst att låta Thias vara utvilad i morgon när han ska måla köksmöblerna ;-)

Kramkram!

2 kommentarer:

liffer sa...

Ha, du är rolig du! Jag skulle aldrig associera handla till shopping på en sån där skylt faktiskt :)
Speciellt inte i dessa tider då de flesta skriver om hur farlig överkonsumtionen är för jorden...

Anonym sa...

*hihi* jag är nog lite trött fast jag somnade kl 21 igår... Läste och läste om skylten med "farmors budskap" på och fick det bara till "hjul en liten smula" och tänkte att nu har det slagit slint alldeles, nog för att jag vet att du är julmissbrukare och älskar allt med julen men HJUL? Så kom jag på det när jag läste ordentligt och jämförde L:et i NJUT med T:et i LITEN då gick hissen ändå upp för mig! Supersöt skylt och underbar uppmaning!

Skönt att höra att det gick bra för er igår fm, jag skulle precis skicka ett sms till dig med stärkande tankar men då var kl 11:02 och jag tänkte att då var nog mobilen redan av, men jag tänkte stenhårt på er då iaf!
Trevlig helg önskar Ulltussen