lördag 12 januari 2008

Inga nya bilder idag!



Stackars tomten! Och i morgon ska vi plocka bort alla ljusstakar som är kvar...

Har nämligen inte hunnit lägga över bilderna till datorn. Jag har tagit några men dem visar jag i morgon eller nåt. M och hans mamma har slipat, tvättat och grundat en gång, vi räknar med att bordet behöver målas 1-2 gånger till, så i mitten på veckan borde det vara tillbaka på plats. Förhoppningsvis har även listerna kommit då så det blir färdigt! M har satt dit de vanliga knopparna i köket, men inte snäckorna, de kräver lite mer koncentration.

Har varit en vända på Panduro idag och köpt träkulor och ståltråd, nu har jag tillverkat och målat mina hjärtan två gånger men det behövs nog en gång till med penseln är jag rädd. Pilligt är bara förnamnet. Nu fick jag fyra hjärtan (och en massa träkulor och ståltråd över) för kostnaden av vad ett kostade i butik. Inte så tokigt! Har även strukit en massa tvätt idag och rensat i kökssoffan, ibland behöver man få tummen loss! Massor av mönstrade hemska gardiner som fick bli mattrasor.

I morgon är det städdags. Skönt när det är gjort, det blir så rotigt när man gör om hemma (har sagt det förut, jag vet!) så nu har vi halva köket fullt av dukar och gardintillbehör.

Nu ska jag gå upp till mina badande vänner en trappa upp. Godnatt! Kram!

Inga kommentarer: