tisdag 8 januari 2008

Duktiga Ylva och vackra stenar!

Idag visar jag bilder på saker som Ylva Skarp har gjort. Jag är ju själv lite intresserad av kalligrafi och önskar att jag någon gång fick tummen loss och lite extra tid att faktiskt gå en kurs. Det kanske kan vara ett julklappstips till nästa år, mamma? ;-)



Av bakgrunden att döma så är inte vyn utanför fönstret helt aktuell. Idag snöar det här!



Sitt ner och njut en stund, en liten uppmaning vid vårt soffbord.



Jag har låst in alla snälla barn på toaletten (!) Närå, men skylten sitter ovanför badrumsdörren. Den fick inte plats någon annan stans, den är som synes ganska lång.



Det är alltid trevligt att kasta en blick på den här skylten innan man går hemifrån på morgonen!
Jag har faktiskt en skylt till på lut, men den är hemlig än så länge. Jag har inspirerats av en sak som min farmor en gång sa som jag hoppas jag ska tänka på mitt i vardagskaoset :-)



Kunde inte låta bli att beställa den, det är fraktfritt på Adlibris. God mat och vackra bilder! Mycket välinvesterade pengar!



Den här blomman hör kanske inte till klassikerna, men håll med om att den har otroligt härlig färg och dessutom har den ett mycket uppiggande namn - vårglöd! Är det inte sånt man behöver just nu? I bakgrunden skymtar färsk rosmarin som vi ska använda när vi lagar mat ur boken ovan.



Jag har älskat dessa stenar, med just detta typsnitt, ända sedan jag fick syn på "lilla hjärtat" när jag och mamma var i Stockholm för flera år sedan. Då var det bara jag och Thias som visste att det fanns två hjärtan i min kropp, nämligen lilla Thilda. Och att hon sedan föddes på Alla hjärtans dag...vilken bonus!



Slänger in en bild från hennes ettårsfotografering där hennes lilla finger visar att hon fyller just ett år. Och nu har det snart gått ett år igen. Thilda fyller två nästa månad. Tiden går fort när man har roligt! Och vi väntar på att få känna en ny familjemedlem. Helt otroligt!
Kram på er!

Inga kommentarer: