fredag 14 december 2007

Vårt sovrum

God morgon!

Här kommer några bilder från vårt sovrum. Det är trångt, men i och med att ytan är liten så får man inte plats med hur mycket möbler som helst vilket på sätt och vis är skönt, det är svårt att stöka till det där inne. Fast jag saknar en läs och amningsfåtölj. Skulle vi någon gång bygga nytt så skulle jag nog vilja ha en sån.



Rosettkrön ovanpå Thildas säng (som hon sover i jätteofta, not! Fast det är självförvållat)



Underbart söta ramar från Hannah frames. Surpuppan till vänster är jag på min ettårsdag, den något gladare arvingen till höger är Thilda på hennes. Vi har samma klänning på oss, den har även min syster och hennes flickor haft på ettårsfotograferingen. En kul idé tycker jag!



Thilda och bebisen har varsin hylla. Enligt ultraljudet så är bebisen en pojk så jag har tjuvstartat och hängt upp ett blå hjärta och en blå rosett, men det är förstås inte hela världen att byta om det skulle visa sig vara fel. När vi ändå är inne på pojkar, vem kan rådgöra med mig när det gäller namn? Jag är helt insnöad på Filip, men tycker egentligen att stavningen med Ph skulle passa bättre med Thilda. Thilda och Philip, men jag tycker att Ph ser hårdare ut. Så jag överväger Anton. Fast även där kan man ju stava annorlunda. Anthon. Thilda och Anthon. Så borde det förstås vara i så fall. Med risk för att Anthon för alltid kommer vara felstavat då, men så är det ju även med Thilda, dem som inte vet att vi stavar med Th skriver fel.
Till saken hör att vi har ett efternamn som kräver bokstavering, så det kanske blir överkurs? Eller så kan vi lika gärna vara krångliga familjen hela vägen ut. Anthon, eller Anton, skulle kunna bli Totte som smeknamn vilket jag tycker är helt ok. I alla fall om man jämför med förskräckliga Fille eller ännu värre - Fillepille! Rys! Vad tycker ni?



Hjärtat köpte jag i en inredningsbutik i lilla Forshaga där jag spenderat mina första åtta år. Pärlspontgaveln till sängen har M snickrat.

Idag är det tandhygienisten som gäller. Mindre roligt. Varför har jag en föraning om att jag kommer ha bitmärken i tummen när vi kommer hem?

Kram!

Uppdaterat 11.28

Det gick suveränt hos tandhygienisten! Tacka vet jag folk som förstår sig på barn, T fick välja en tandborste och börja borsta lite, och under tiden kunde de titta lite. Allt såg fint ut, den är inte lös eller missfärgad så det är säkert ingen fara. Skönt! Och hon berömde hur vi sköter tänderna, sånt är ju alltid roligt att höra. Vägen till en mammas hjärta går onekligen genom hennes barn! Sedan fick Thilda välja en liten ring ur en färgglad ask. Hela hon strålade och hon vinkade till och med hejdå till mig, hon tyckte uppenbarligen jag var överflödig på det nya kuliga stället :-) Precis den effekt man vill uppnå tycker jag!



Sen åkte vi till Maxi, höll på att krocka med en galen tant som körde på fel sida av en refug. Tack och lov så lyckades jag väja. Hade varit lagom kul att kvadda bilen nu när vi precis ska byta. Och apropå byta så gick det lite fortare än vi trodde, så det blir klart redan i eftermiddag! Hurra! Men först är det lunch och sedan barnmorskan.



Utsikt från övervåningen

Inga kommentarer: