torsdag 20 december 2007

Det börjar dra ihop sig...

...mot julafton! Personligen så tycker jag att den mysigaste tiden är just nu. Eller vad säger ni?

Idag har jag hunnit en snabb vända till Säter, var så nyfiken på nyöppnade butiken Mig o Alice -http://www.migoalice.se/ Mycket fint fanns det att titta på där. Köpte en liten anslagstavla, en maileggris och en liten dekoration från samma ställe. Bild kommer!

Jag tänkte visa några bilder från en av mina favoritfilmer för barn, The Snowman - Snögubben. Jag har köpt boken som jag tror föregick filmen och fotograferat av några av bilderna. Boken är inte lika mysig som filmen, den är liksom gjord i serieformat eftersom det inte finns någon dialog, men bilderna är underbara. Har faktiskt ramat in två av dem som tavlor, men har dem inte uppe just nu.
Jag vet att Mathias och min syster tycker jag är galen, filmen/boken är kanske inte munter, men väldigt söt och jag älskar musiken. Den brukar sändas i juletid, så håll utkik!









Igår fick jag, Thilda, Emelie och Albin ett ryck och åkte till Insjön och sedan Björbo för ett besök på Koffert. Där fanns mycket fint, bland annat detta!



Skål från Västergården



Hjärtformad polkagris, någon?


Vansinnigt söt fotoram som jag lyckades pruta ner eftersom den var skavd. Nu håller jag på att måla den vit, även om den var fin även som ljusblå. Sedan är det dörrskyltar, men jag lär aldrig få sätta upp dem för M. Måste hitta något annat användningsområde.

Idag har T haft avslutning på dagis. Tomten kom på besök med pepparkaka, och Thilda var enligt rapporten skötsam och tackade. Gissa vem som blev stolt? :-)
Nu är det dags för middagslur för både mig och T, undrar vem som somnar först?

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtformade polkisar! Så kul! Visst är det superdupermysigt nu så här strax före jul när det tisslas och tasslas lite här och var. Jag har börjat äta alldeles för mycket knäck redan så det är nog slut lagom till jul, men ska göra ett kok till i helgen har jag tänkt om jag hinner mellan de sista julklappsinköpen och julkonserten som vi ska på. Må så gott! Kraaam

Anonym sa...

Gud vad mossig jag är! Trodde jag skickade en kommentar nyss, nen det blev visst ett e-mail av det istället. Pension nästa...