lördag 22 december 2007

Dan före dan före dopparedan! (eller räknar jag fel nu?)

Idag har vi mest städat och plockat. Halvkul för er att läsa om, så jag går inte in på detaljer. Jag och T bakade pepparkakor (läs: åt pepparkaksdeg) på fm, och sen har vi hunnit damma och småfixat lite. Dammsugning, moppning och allmän uppfräschning av herr hund väntar i morgon. På eftermiddagen kommer min syster och hennes familj och sedan ska vi på glöggmys hos mina svärföräldrar.
T har förresten hjälpt till att hänga några dekorationer i mormor och morfars gran idag, ojoj vad hon tyckte det var roligt! Och vi som inte ska ha nån egen gran i år, bara en liten bordsgran. Snyft, nästan så man ångrar sig.
Kokat knäck har jag gjort idag också. Men den blev lite för mjuk den här gången, och då tycker jag den smakar för sött. Inte lätt att få den perfekt



I morgon åker M ut till Coop lagom tills de öppnar för att köpa pärlspont i MDF. Hurra! Ett steg närmare ett finare kök :-)

Kraam!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Knäcken är ett kapitel för sig att få till! Har just avslutat ett dubbelkok här som nu står på balkongen och gottar till sig, tjuvåt just en och den var kall och knisprig men mjuknade så småning om. Men här var det slut på socker så sista dl fick jag fuska mig till med sockerbitar(!) som jag hittade i skafferiet troligen kommer ingen sakna dem jag tog... //Ulltussen

Anonym sa...

GOD JUL!