lördag 15 december 2007

Här är den!

Mitt nya vrålåk :-) Lättparkerad, smidig och soppasnål. Vad tycks? Lite plastig kanske, men det kan man leva med.



Om mindre än en timma sitter jag på tåget till Sthlm. Med blandade känslor! M mår inte riktigt bra idag, verkar som att han fått en släng av maginfluensa så det känns verkligen inte roligt att lämna honom med Thilda hela dagen. Som tur är så är farmor och farfar hemma och kan rycka in om det behövs.

Kram!

Uppdaterat 21:40

Borta bra men hemma bäst! Fast oj vad det har varit mysigt! Har hittat en hel massa skoj, håll er till tåls så ska jag visa bilderna i morgon. Koffert. Syster Lycklig. Sia. Hans Mikaels. Say no more! Jag är lite öm i händerna för jag har burit på ett tidningsställ och några blockljus, låter inte så farligt kanske men det var tungt att göra timma efter timma (tack mamma för avlastningen!)

M mår fortfarande inte bra, men det har gått bra idag. Farmor och farfar fick låna Thilda, och vad jag förstår har de haft riktigt mysigt idag. Bakat peppisar och sådär. Morfar hade visst lite Thildaabstinens för han ville följa med M som skulle hämta oss vid tåget. Och jag förstår honom. Maken till solstråle har man sällan skådat, rackarns vad glad hon blev när hon fick se mig, hon bara tjöt och skrattade! Mammas hjärta! Att hon sedan var så trött att hon somnade innan vi var hemma tyckte jag var riktigt imponerande, för inte en sur min hon visade trots att hon inte sovit eftermiddagslur och bevisligen var dödstrött. Gullunge! Att man kan bli så varm i hjärtat av en sån här liten varelse!? Vad hade mitt liv för riktig mening innan hon fanns? Och liten bebis i magen har sparkat mig idag, det gör mig också glad, för då vet jag att den (han?) lever och att allt är så bra det kan bli. Glad ända in i benmärgen!

Inga kommentarer: