söndag 9 december 2007

Namnsdagspresent!

Tjoho! Jag har en snäll man :-) Ommålad trapp blir det. Frågan är bara när. Det hör till hans svagare sidor... Han har även lovat nymålade väggar i köket samt pärlspont på väggen bakom kökssoffan och jag har lovat honom ett nytt golv. Det gamla har aldrig varit bra, det är snett och vint och väldigt slitet. Det stör inte mig så mycket som man skulle kunna tro, men han avskyr det. Och han måste ju också få bestämma, lite i alla fall! *s*

Nu har vi kommit hem efter nästan fyra timmars bilresa. Snäll dotter har jag också. Inte klokt vad jag har mycket att vara tacksam över! Hon hade ju kunnat gnöla hela vägen och vägra sitta fastspänd men det hela har gått mycket bra. Igår somnade hon kvart i tolv, inte ett pip av gnäll på hela dagen (förutom när vi besökte McDonalds och farfar förbjöd henne att ligga på golvet, men det är smällar man får ta med små barn *s*) Nu när vi kommit hem så har hon och jag haft en rejäl dust om en haklapp, men nu är vi vänner igen och allt är frid och fröjd. Borta bra men hemma bäst!

Fick en så söt värmeflaska av mamma och pappa, måste visa den här! (Bild kommer så fort jag hinner) Och så har jag fått hem bänken som Mattes syster varit så snäll och ordnat till mig. Tack alla gulliga som jag har runt omkring mig, hoppas ni vet hur mycket jag tycker om er!




Uppdaterat 21:39. Äsch också. T ramlade och slog munnen mot badkaret och slog ut en flis ur en framtand. Stackars liten! Nu är det välling och sova på mammas arm som gäller, får ta det där med bilden i morgon! Nattnatt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Har sagt det redan men säger det igen, Grattis på namnsdagen! Låter som att ni har haft det bra i helgen. Jättefin bänk! //Ulltussen