fredag 28 december 2007

Skenet bedrar



Någon julefrid råder inte precis här hemma just nu. Men det blir fint och det ska bli rackarns så skönt när det är färdigt! Någon vit trapp är nog inte att hoppas på just för tillfället, men det gör inget. Nästan.



Farväl gula väggar! Hoppas vi aldrig ses igen.
Man ser kanske inte så stor skillnad på färgduttarna, men vi har i alla fall enhälligt beslutat om den mittersta.



5 st ljuslyktor ska sättas upp på väggen, ett hjärta för varje familjemedlem.



Nya ullplädar från Indiska, ett fynd från mellandagsrean.



Den ena pläden hänger på tork, tyckte att de doftade lite av kamel och det var förstås mindre kul, men nu luktar de rent och gott. Tacka vet jag ylletvätt i tvättmaskinen, annars var det handtvätt. Rys!



Ääääntligen är klädkammaren återställd! Nu slipper jag gå ut i garaget och rota när vi ska bädda rent.

Nu ska jag och Thilda lägga oss och vila lite. Gäsp. Kram på er!

Ps. Malin och Tesa - tack för igår! Ds

Uppdaterat 20.23

Är uppe hos mamma och pappa, M är hemma och målar och vi tänkte undvika färglukten. Thilda saknar sina kusiner och pratar om dem hela tiden och det skär i hennes mammas hjärta, jag önskar att vi bodde lite närmare! Igår kväll låtsasringde hon till Fanny med sin julklappstelefon med Nalle Puh "allå, allå...Panny??" (Fanny) och idag har hon letat efter dem här hos mormor och morfar och till slut kom hon på hur det låg till och varför de plötsligt var borta "Panny sover!" så hon smög sig upp för trappen bara för att konstatera att sängen var tom. Trippelsnyft.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga plädar du har fått tag på, ordentligt fynd måste jag säga! Jättefina! Här så är det visst hockeyresa till Sundsvall som står i kalendern för R, själv så har jag tänkt hinna pyssla lite på min lilla semester som råder denna vecka! Kraaam på er! Ulltussen