söndag 19 juni 2011

Söndagsmat!

Idag fick det bli våffellunch, uppskattat hos både stora och små. M lägger latex och jag tar hand om småttingarna. Just nu är det lugn och ro, P spelar, T kollar på film och L har somnat. Men emellanåt så låter det som om vi hade ett helt dagis här hemma, liv och kiv (precis som det ska vara med tre barn, förstås)



Jag gör en god, men inte helt nyttig, smet med vispgrädde i.



Sedan rör man ihop övriga ingredienser.



Färdigt! Och borta var de, i ett nafs.

Lite segt är det idag minsann. Kommer liksom aldrig igång med nåt och övervåningen ser ut som en krigszon. Jag tänkte för mig själv häromdagen att vårt sovrum, det måste ju vara det lättaste att göra om i. Bara att lyfta ut sängarna och sängbordet i allrummet och sova där ett par nätter. Jo pyttsan! Sängarna fick inte alls plats där jag hade tänkt ställa dem, så jag, Philip och Thilda sover i T's rum, och Matte och Linnah sover i Philips rum. Och det var visst mer saker än två sängar och två sängbord - en byrå, en växasäng, en spegel, en sänggavel, en taklampa på skena som var typ 2,50 bred, diverse tavlor och krokar som skulle tas ner och som ska förvaras någonstans och så en gardin förstås. Nu har vi spacklat igen fästena till gardinstången, vill ha en som sitter inne i fönstret istället så det blir väl lite pyssel att få till det misstänker jag. När man kommer upp nu, så är det så rörigt, så man inser liksom att det inte är någon idé att försöka hålla efter. Fast jag avskyr egentligen oreda, men när man håller på med något såhär så är det ju oundvikligt :-)

Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Kellis sa...

Vet exakt hur du känner det! Har det lika jobbigt här hemma, från i februari har vi haft krigszon här hemma då vi påbörjade hall och vardagsrum som skulle tapetseras om. Sen bara rullade det på med Isaacs nya rum, gästrummet blev drabbat, tvättstugan och garaget likaså, så i kontoret har det stuvats in grejer sen dess och de står kvar än då vi inte är klara... Men snart, SNART är vi klara med Isaacs rum så vi ÄNTLIGEN kan börja med Colins blivande rum. Det känns underbart!!

Våfflorna såg smarriga ut, hade gärna hälsat på och fått mig en smakbit! =) Kram!