måndag 27 juni 2011

Sommarpiff!

Hej på er! Vilket härligt väder det är idag! Nu ska jag skynda mig att visa några bilder på sovrummet, sen ska jag sällskapa med min man som bestämt att idag ska det klyvas ved, syrénhäcken ska beskäras och gräsmattan ska klippas. Full rulle med andra ord!



Byrån kommer från Kallholmen, jag har drömt om den ända sedan jag och M bodde i lägenhet (dvs 10-15 år sen) år men alltid tyckt att den varit en smula dyr. Har berättat storyn innan, hittade den på blocket för en rimlig summa, fick den hitskickad med bussgods och när den kom fram så var den inte långt ifrån kaffeved, alla lådor var trasiga. Det blev en lång och krånglig historia med reklamationer hit och dit, men till slut fick jag köpa den billigt och fick lite hjälp att limma och spackla (tack pappa!) och med lite färg blev den som ny igen.


Lampfoten är ett gratisfynd från mamma, den var engelskt röd och hon hade tröttnat på den. Nu ångrar hon sig lite ;-)


Garderobsväggen och fönstret. Ljusstaken kommer från Westergaard & Kovacs.


Krokar bakom dörren för morgonrockar. Och nej, M har ingen rosa, de är mina allihop ;-)

Bilderna kommer lite hipp som happ, men blogger är ju som bekant inte riktigt att lita på längre... Qvilten kommer från Krasilnikoff.


Sänggaveln snickrade M för ett par år sedan. Till vänster ser man krönet på växasängen som får stå kvar ett par år till.


Närbild.


Änglavingarna köpte jag på Furutorp för ett par år sedan, de har hängt på samma plats innan men kom mer till sin rätt mot den vita väggen.


Sängbord från Kallholmen. Har häftat fast ett tunt tyg på insidan, annars ser det kopiöst rörigt ut med alla småpryttlar man förvarar där i.


Det syns inte så väl, men lampknappen på sänggaveln kommer från Eljo renova. På sänggaveln har de suttit länge, men i resten av rummet bytte vi först nu. Jättenöjd!


Avslutningsvis, i fönstret står en zinkask med äldsta dottern som motiv.

Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Zandra sa...

Oh så fint du har! Kram Zandra

Annas hjärtan sa...

Tack snälla Zandra, vad glad jag blir! Kram och trevlig sommar från Anna

Jag och prinsarna sa...

Åh det blev ju superbra med vita väggar. Jättefint! Vi får boka in en date snart så jag får se det live, barnen får leka och vi babbla. Kramar