måndag 13 juni 2011

Mer post tack!

Och då snackar vi inte räkningar alltså :-)
Den här brevlådan fick efter mycket om och men följa med mig hem från Ställ och Såsser. Var dit en sväng i lördags med Thilda på släp. Dåligt skyltat var det, höll på att missa hela grejen och åka hem, hon hade kånkat upp alltsammans på en vind och bara slängt upp det så det var huller om buller och flyttkartonger och påsar och grejs.

Väl uppe så fick jag syn på lådan, hade en likadan fast vit för ett par år sedan men den läckte vatten så till slut tröttnade M på blöta tidningar och slängde den på tippen. Men nu så! Och precis när jag ska hugga den kommer det fram en gammal tant och säger att det där är hennes grejer. Jag blir galen på folk på utförsäljningar som plockar ihop saker i ett litet hörn och sedan antar att alla andra ska fatta att de redan har "paxat" (som man sa när man var liten) Ska man ha nåt får man tamej17 kånka på det även om det är otympligt! Och bara en fanns det såklart.


Hittade lite andra småsaker som jag gick och bar på, och betalade och skulle åka hem. Men så kom jag på en ljusstake som jag ville leta efter och gick tillbaka. Och då stod lådan där, inga tanter syntes till. Så jag tog den och gick och betalade den. Med risk för att få hela PRO efter mig.
I kassan fick jag betala hos nya ägarens pappa som på skoj muttrade att den där brevlådan borde han ha haft, var den verkligen till salu, han borde ju haft första tjing?! Jo, bestämde dottern. Så nu bor den här hos oss i alla fall!

Idag har jag jagat efter en annan sak - quiltade bordstabletter! Kom plötsligt på att jag toktröttnat på de gamla som vi har. Nu vill jag ha vita i tyg. Jätteopraktiskt tänker ni, men man kan ju bleka dem om man får tomatsås på dem, och inte tror jag man behöver stryka dem heller eftersom de är just quiltade. Hittade endast en i den stad där jag bor, och började sedan ringa runt och jaga. Grannstaden hade flera, men då var de plötsligt dubbelt så dyra. Leksand, Insjön och Säter - slut. Men så kom jag på att vi ska ju igenom Örebro och de har en väldans trevlig butik i Marieberg, så jag ringde faktiskt dit och jo då, där fanns det. Till skapligt pris. Lägga undan mer än en månad? Inga problem! Nice är en nice affär helt enkelt!

Imorse fick jag mail av min man. En överraskning väntar. Nyfiken!! Och ända till augusti måste jag visst vänta också, för det var visst en födelsedagspresent. Någon som vågar sig på en gissning? Han är ju själv rätt nöjd med den eftersom han går ut och flaggar om det redan nu ;-)

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Vi har en exakt likadan här hemma, tyvärr läcker den också vatten men Tomas var smartig och satte en grej i botten så vattnet samlas på botten och posten en bit upp!

Lina sa...

Oh, så spännande!!!!