fredag 17 juni 2011

Nu är det slut på veckan...

...det är dags för fredagsmyyyys! Jag och tjejerna har ätit popcorn, P han har redan somnat han. Knoppade in i badkaret (!) DÅ är man trött! Tur att pappan var uppmärksam och han fiska upp honom kvickt!

Idag har vi spenderat eftermiddagen tillsammans med Anneli och hennes pojkar, förutom att alla barn var allmänt trötta, två av dem håller på och slutar sova middag och en av dem hade inte sovit fast hon borde (läs: Linnah) så var det väldans trevligt. Vi har liksom samma smak, jag och A. Så det är alltid skoj att ventilera både inredning, kläder och så barn förstås. Idag pratade vi nog mest om att man blir så hemmablind så man missar de mest uppenbara små saker. Till exempel så tror jag stenhårt på en stor förändring på A's toa, med lite plastfilm istället för en persienn kommer den upplevas mycket ljusare. Nästa gång jag kommer är den på plats, eller hur, A?? :-)



Bild på en annan minibyrå, betydligt billigare än den från IB som jag visade häromsistens. Den var brun från början och hade ett litet påklistrat får och "dörren" var tygklädd. Ja ni hör ju. Men så med lite färg - voila!

Sedan kastade jag och M oss iväg för att köpa färg. Det blidde snålfärg från Biltema, ska bli väldigt spännande att se om den håller måttet. Vi åkte till Flügger först men det var ingen som hade tid med oss där, så vi åkte faktiskt vidare. Nyansen är inte så himla noga för mig (tro det eller ej) huvudsaken att det blir vitt. Det blir bättre hur det än blir så att säga. Vi har en ful fläck där vovven brukade ligga och sova förut och så en skarv som dragit sig så det kommer bli ett lyft hur det än blir.

Vi har hunnnit iväg på simskola också, jag och T. Så nu är det inte mer än rätt att vi softar resten av kvällen.

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: