torsdag 8 maj 2008

Och rätt diagnos var...

...lunginflammation. Hm. Lite irriterad blir man på vårdcentralen Jakobsgårdarna som avfärdar en som en gnällspik när man ringer och säger att man blivit sämre och de säger att det inte är en idé att göra något förrän provsvaren kommer.
När hela dagen gått och febern fortsatte stiga så ringde jag sjukvårdsupplysningen, fick en tid bara en timma senare på Borlänge sjukhus, fick träffa en jättegullig läkare som faktiskt tog en på allvar. Hon lyssnade lite, och visst var det lunginflammation. Så det var bara att åka raka vägen till apoteket och hämta penicillin
Wellwell. Nu vet jag vad det är iaf.



Listerna i köket som äntligen kommit upp är lite gulare än allt annat hemma hos oss, så M har lovat att stryka dem med en omgång färg.

Nu ska jag vila! Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare... Hoppas att du kryar på dig.

Kram,
Tomas

MammasRussin sa...

Nämen...stackars dig. Lunginflammation är ju farligt, hoppas du får tid att bädda ner dig :-) Turkosa kläder är SÅ fint, det är nog min favvofärg åxå. Har just nu bara en turkos o den är från Dunnis :-) Jag hojtar om jag springer på nåt! Mina kids är 2,5 år (Alicia) och Benjamin är 7 månader! Härlig kombo med värsta trotsen och en liten kille som bara skrattar åt allt :-) Hur känns det att vara 2barnsmorsa? Superhäftigt och jättetufft om du frågar mig he he. Krya på dig! Kramis

Anonym sa...

Åhh, din stackare! Krya på dig! Kraaam Ulltussen