fredag 30 maj 2008

Ja må hon leva!



Idag skulle min mormor fyllt 100 år. Tänk va, 100 år! Vad annorlunda allting var då. Och vilket liv hon levt, där fick man inte vara rädd för att hugga i. Fanns det ingen mat till middag så fick man gå ut och nacka en höna (eller fler förresten, hon hade totalt 10 barn, tänk er att laga middag och tvätta till alla dem!) Man borde skriva ett helt inlägg om bara det.



Hennes favoritblomma var liljekonvalj, och till en av hennes födelsedagar så plockade jag och mamma en stor bukett på vår baksida, slog in den ordentligt med blött papper om stjälkarna, la den i en plastpåse som vi blåste upp och packade sedan in det i ett stort kuvert och skickade med posten. Hon bodde inte här i närheten, som ni säkert förstår. Gissa vad hon blev överraskad när det kom blommor med posten ända från Borlänge :-)

Ska be att pappa tar ett generationsfoto på mamma, mig och barnen. Det skiljer med andra ord precis 100 år mellan Philip och min mormor. År 2108 kanske han också har barnbarnsbarn.

Kram!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tänk att man faktiskt kan bli så gammal. Min gammelmormor blev 97 år,så man kan hoppas på att det går i arv. Va söta dina småttingar är eller ja T är ju STOR tjej nu. Det syns på P att ögonen är lite bråkiga, hoppas att det blir bra med nya medicinen. Hoppas ni får en lika varm helg som oss, klockan är snart 13 och vi har 25 grader. Me like! Kram Hanna

Kellis sa...

Häftigt... Jag hoppas ju på att min farfar får hänga med ett tag till, blir 91 år i år.:)