söndag 18 maj 2008

När olyckan varit framme...

...känns det ofta bättre om man får ett fint plåster. Det tycker i alla fall lilla T. När hon fick stickor i fingrarna förra helgen och det var tungt att vara två år och ha ont så förbannade jag mig själv att jag inte snappat upp sjukvårdens linje - att få en liten present när man varit duktig! (stickorna skulle ju ut, och det säger sig självt att det inte var helt lätt att dra ut dem) så nästa gång jag var och handlade så köpte jag matsäckslådor med ett litet fack i. Facket är numera fyllt med fina plåster, och i botten ligger fina klistermärken.



Klart att en prinsessa ska ha en prinsessask! Pip får ju inga stickor i fingrarna ännu tack och lov, men den tiden kommer nog fortare än man anar.



Vilka fina plåster det finns nuförtiden! Vi har alla möjliga här hemma, både med maskar (fast T säger rävar, lite svårt att hålla isär tydligen) och Bamse, men just den här uppsättningen var visst väldigt Disney ser jag nu :-)

Kram!

Inga kommentarer: