fredag 9 maj 2008

Är det någon som känner igen de här figurerna?

Jag älskar barnböcker! Vi har alldeles för många hemma men jag har ändå svårt att låta bli att köpa nya. Till mitt försvar så kan jag tycka att det finns värre saker att samla på sig än just böcker. Det är nästan lite magiskt att sätta sig i soffan och läsa och inse hur många ord ens barn faktiskt känner till. T har en bok om Molly där insidan är full av små bilder på vardagliga ting, citron, vattenkanna, flygplan, gaffel, mask osv. Jag minns när hon var mycket mindre, kan inte säga exakt hur liten men det var ett bra tag sedan i alla fall, och hon började peka på alla sakerna och säga "troooon, attekanna, lyplan, faffel, mack" och jag insåg att hon kunde betydligt fler ord än jag kunde ana. Jag hade, mig veterligen, aldrig visat henne varken vattenkannor eller flygplan men hon hade snappat upp det ändå. Fascinerande!



Bilden från den här boken är så mysig. Genast blir jag fem år och fantiserar om hur mysigt de små figurerna har när de bor i sina stubbar och väskor. Känner ni igen dem förresten? Dem på bilden. Boken i sig är kanske ingen höjdare, men bilderna är som sagt härliga!

Kram!

1 kommentar:

Kellis sa...

Det liknar figurerna från Trolltider måste jag säga!

Stackars mig tycker du, jag anser nog att du mår lite sämre än mig så jag ska inte klaga! Rösten har nästan helt kommit tillbaka och orken smyger sig på även den. Snart kan man börja göra något igen;)

Krya på dig! Kram