tisdag 20 maj 2008

Pip 3 månader!

Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Min lilla goseplutt är redan tre månader. T är ju redan två år, nyss var hon sådär liten som Philip. Ska det fortsätta i den här takten flyttar de snart hemifrån. Hemska tanke!!

Idag har jag varit hos tandis, inga hål. Skönt!

Efter det så hjälpte mamma mig att göra avtryck av Philips fötter. Det var minsann lättare sagt än gjort, jag ljuger inte om jag säger att vi höll på i två timmar! Lilla Pip var så himla duktig, han hade verkligen tålamod trots att avtrycken fick göras om så många gånger. Men till slut blev det bra, skönt att det är gjort! Thildas avtryck gjordes på hennes tremånadersdag och därför är det extra kul att göra dem just idag!

Sedan så hade vi besök av Mia, Nora och Freja (som heter Philip om man frågar hennes storasyster :-)) och Annelie, Albin och Noah. Jättetrevligt!
När alla åkt hem så hann jag och T en sväng på kupolen, de hade fått in jättemycket fina kläder på Lindex, främst till T, så vi handlade en hel del. Mötte min mamma som fick vara bärhjälp :-)

Nu på kvällskvisten så har M monterat den söta mobilen jag köpte till Pip häromdagen. Jag har fastnat för björnarnas söta utseende och bestämde mig för att jag skulle köpa just den modellen innan jag ens kommit till butiken. När jag kom fram så visade den sig vara utrustad med både fjärrkontroll och nån sorts projicering i taket, lite overkill kanske, men riktigt mysigt! Jag hoppas att han kommer gilla den lika mkt som jag :-)



Nu ska jag sova! Kram på er!

Inga kommentarer: