onsdag 5 mars 2008

Är det inte typiskt?

Idag är min första dag ensam som tvåbarnsmamma. Naturligtvis så har P bökat hela natten så ingen har kunnat sova vettigt, och klockan tolv vaknade Thilda, het som ett strykjärn och började yra om Uppsala, läsa bok och en massa annat skoj. Nästan 40 graders feber. Supp, vatten, ny blöja. Inget dagis idag med andra ord, tycker så synd om henne, det är så fint väder ute och nu när hon får febernedsättande är hon hur pigg som helst. Jag är trött efter natten och har inte lika mycket ork och tålamod som jag önskar.

Egentligen började det redan igår, jag skulle en snabbvända till ica, då ringer M och berättar att T bajsat ner sig - till och med i håret hade hon bajs. Lite för mycket information kanske, men då förstår ni hur mycket det var. In i duschen med henne och sanera. När jag kom hem var hon jätteledsen till synes utan anledning. Ont i magen? Övertrött? Vi hade ju som bekant gjort om vanorna lite just igår. Så vi vet inte riktigt vad det berodde på. Hur som helst så är vi hemma resten av veckan. Lillebror sover tack och lov just nu. Undrar vad det beror på att han sover hur klockrent som helst på dagen men inte lika bra på nätterna? Tips mottages tacksamt! Är det för tyst på nätterna kanske? Är han en mörkerhatare som sin far? Fel dygnsrytm?



Lite såhär känns det idag! Bild av Sven Nordqvist.

Kram på er, tack för alla kommentarer igen! Svarar på dem här:

Hejhej farmor! Ska ringa dig någon dag när allt lugnat sig lite.

Lina - vill jättegärna ses men vill nog vönta nån dag till för att vara riktigt säker på att vi inte smittar dig med nåt. När är det du åker?

Madde - Grattis i förskott till Malte, och grattis till dig också, såg att du vunnit 1:a pris i den där yankee candle tävlingen!

4 kommentarer:

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Det blir så bra så:)
Jag åker den 21a så det närmar sig snabbt!
Kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Tack från malte men nu ser jag nog ut som ett fån? var har du läst att jag vunnit ngn tävling? kram

liffer sa...

Det är inte kolik väl...?
Har fått för mig att de i så fall har ondare på natten än på dagen. Men jag kanske har fel...

Söta bilder! :D