lördag 15 mars 2008

Bäst och pest

Jag har fått min första utmaning! Hanna med bloggen Lantligt inrett (som för övrigt skrivit ett jättegulligt grattismeddelande till lilla Pip och många gulliga meddelanden i min gb) tycker att jag ska lista vad som är bäst och pest hemma. Så, here we go! Egentligen borde jag utmana några andra också, så det gör jag! Kom igen Madde!

Bäst är köket, som vi gjorde om i julas. Lite ny färg på väggarna och lite smådetaljer, vips så kändes det hundra gånger fräschare och precis som vi vill ha det!





Sämst är helt klart de furudetaljer som finns kvar i huset. Trappen. Taken. Tack och lov så är det inte så mycket mer än så, men det är fullt tillräckligt för det är ganska mycket jobb. Bastun ska också målas någon gång, utsidan av väggarna alltså. Kan riktigt se framför mig hur mycket ljusare badrummet skulle kännas. Om jag hade en vecka på mig och fick jobba ostört så är jag rätt säker på att jag skulle fixa några av de där projekten... M har ju lovat att måla trappen i sommar, det tänker jag påminna honom om när det börjar dra ihop sig :-)

Kram igen!

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för dina rara ord hos mig! Vad glad jag är för det så jag kunde hitta din härliga blogg ♥

Vilket underbart kök!!!
Kram Jes

mig & alice sa...

Hej Anna och grattis!!

Det blev en liten prins, precis som du trodde :-)

Jag har faktiskt varit in flera gånger förut, men inte skrivit något :-/.

Men hallå vad han är lik T, en riktig liten kopia :-).

Ha det så gott och sköt om varandra.
Kramisar
Melinda