söndag 23 mars 2008

Prinsar och prinsessor

Innan jag ens var gravid med Thilda fick jag se så fina tavlor i en butik här i stan. Sneglade på dem hur länge som helst men innan jag fick tummen loss så var de borta. När så lilla T kom till världen lyckades jag på nåt vänster få tag på den rosa - gratis dessutom, men butiken är borta sedan länge och jag var nära att ge upp hoppet om att hitta den blå till Pip. Har funderat massor på den - skulle jag kunna göra om den i photoshop - byta bakgrundsfärg och radera några bokstäver, och även om jag tror att jag skulle fixa det till slut så finns inte tiden att slutföra uppdraget. Idag satt jag och surfade och hittade den, bland annat på ebay från USA, men det kändes omständigt. Dessutom var den inte precis lika utan bara nästan. Men så fanns den att köpa som plansch från en sida, och som pricken över i så var det 20% idag. Sagt och gjort, beställningen är lagd. Mycket nöjd! Jag gillar när det är rättvist, lika fast ändå olika. Kanske ska ha det som tema framöver, att visa vad som är liknande men annorlunda i barnens rum? Tål att tänkas på!



Idag har vi varit i Insjön, hittade väldigt mycket barnkläder, främst till P, på en affär. Och ni som känner mig vet att jag gillar glada färger på barnkläder, och det hittade jag nu. Toppen! Massa fina bodys och byxor, och kalasfina galonvantar med fleecefoder, Didrikssons, och även ett regnställ till T av samma märke. Blev så glad över vantarna att jag köpte 5 par av rena farten.

Imorgon kommer Thildas stora favorit Fifi till kupolen, ojoj, gissa vilka som ska stå längst fram i kö?

Kram!

Ps. Lisa - det är nya datorn på bilden men det kanske inte var så lätt att se som jag trodde! Ds

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vilka fina tavlor de kommer bli SÅ fina. Tur du hade som hittade likadan till P, det är inte lätt när något är gammalt. Jag skulle också behöva köpa regnkläder, de har nötts ut eller vuxits ur. Har funderat på fodrade gummistövlar också vi har ju ganska konstigt väder i vårt land den här vintern, men nu har vi faktiskt snö och minusgrader i Uppsala. Idag har jag målat min kökssoffa, ujuj vad det tar tid och nu har färgen tagit slut. Suck! Ha en fortsatt trevlig påsk, kram Hanna

liffer sa...

Ah, I see! "Problemet" var nog att jag inte kände till datormärket :)
Eller ja, Sony känner jag förstås till men inte den serien av datorer.
Var tvungen att gå till Sonys hemsida och snoka lite om vad det var.