onsdag 18 juni 2008

Vem kunde ana...

...att man skulle kolla på Hitta Nemo i stället för att sova? Det blev lite dumt igår, mitt fel. T somnade i mitt knä när jag skulle ringa min vän Mia och höra om hon hört något mer om hur det gick för pojken i vattenparken igår. För övrigt en riktigt otäck händelse! Hur som helst, fick väcka T och ge mat under mycket protester och trötthetsgråt *f'låt!* och sedan stoppa i säng igen, fast klockan bara var kring halv sju. Vaknade vid halv tre inatt av kiss i sängen, och det var inga dåliga mängder. Duschade T och konstaterade att madrassen måste tvättas, så hon och jag gick ner och la oss i soffan. Och här låg vi bra länge, ingen av oss kunde sova. Till slut satte vi på Hitta Nemo. Två gånger. Så nu är man inte helt piggelin, om man säger så.



Söt skallra från Sia som Pip fick av Moster Marie & co.

De goda nyheterna är att M och hans mamma var duktiga och målade trappen igår. De dåliga nyheterna är att vi inte kan måla igen förrän på lördag, för vi måste måla i riktigt dagsljus för att se ordentligt eftersom det är sista strykningen. Ful-kaos flera dagar till med andra ord. Tur att man inte ska vara hemma på midsommarafton! Bild på trappen kommer snart.

Gäsp!

1 kommentar:

Lina sa...

Fy, vad otäckt! Får rysningar som bara den...