söndag 15 juni 2008

When pigs fly!

Ungefär så har det känts med projekt trapp. Den kommer att målas den dag då grisar flyger. Förra veckan när vi var på väg till Kolmården gjorde vi ett kort stopp i en butik och jag hittade den här lilla godingen. En gris med vingar. Är det ett tecken? ;-)



Denna lilla sötnos är dessutom en spargris i lagom storlek för mig ;-)



Innan första strykningen. Efter första strykningen. Snart kör vi igång med omgång nr 2. Igår var vi tre personer sysselsatta på heltid i säkert 3 timmar. Thilda och Philip sov, trots att sovtiden var sämsta tänkbara men det gick liksom inte att avbryta mitt i, vi var ju tvugna att komma upp för trappen när det var läggdags också. Jag tittade på klockan och konstaterade "ojdå, klockan är fem och Thilda sover fortfarande. Hoppsan, hon närmar sig sex och hon sover än. Hjälp! Nu är hon snart sju och hon sover!!!" men tro det eller ej, världens goaste lilla tjej meddelade att hon var trött vid tiosnåret igår kväll och somnade ovaggad utan godnattsaga. Otippat! Hon behövde antagligen sova de där timmarna ändå?

Nu ska jag fortsätta. Tjingeling på er!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det var tajming mitt i allt ändå kanske? Hoppas att det går bra med trappmåleriet, allt annat än kul misstänker jag. Men det blir med all säkerhet strålande fint när det är klart!