torsdag 26 juni 2008

Arg, ledsen och förtvivlad! Jävla skit! T blev biten idag igen på dagis. Andra gången av SAMMA BARN. Dessutom bet han henne TVÅ gånger - en i vardera armen. En av fröknarna stod och väntade på mig när jag skulle hämta och så berättade hon vad som hänt. Lilla T har inte markerat tillräckligt tydligt för att påkalla uppmärksamhet vid första bettet så den lilla skiten biter EN GÅNG TILL! Behöver jag säga att det inte var roligt. Dessutom jäkligt uppkäftigt att han ger sig på henne igen. Hon har aldrig gjort nåt så allvarligt så vi fått höra det i alla fall utan får mest veta att hon varit glad och sjungit och ritat och sådär, har aldrig hört om nån konflikt förutom de som den här knatten ställt till. Jag blev förstås arg och ledsen och sa att om det händer igen vill jag veta vem det är. Det får man förstås inte, på grund av sekretessen. Wellwell, det löste sig bra ändå, för det berättade förstås Thilda, så nu vet jag vem det är. Jag skulle faktiskt vilja prata lite med honom. Ja, egentligen vill jag bita honom först så han får se hur det känns, men om jag ska försöka tänka lite mindre primitivt så skulle jag i alla fall vilja prata med honom. Men han förstår inte konsekvens och verkan säger de. Bullshit, det tror jag visst att han förstår när det gäller andra saker. Han har helt enkelt inte fattat hur ont det gör. Gör han det igen så kommer han få ångra det! T ska inte behöva stå ut med vad som helst. Trots att det gått jättemånga timmar sedan jag fick veta och trots att jag städat hela tvättstugan för att försöka skingra tankarna så hjälper det inte. Ska försöka sova nu iaf. Kramkram och tack för snälla kommentarer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då stackars stackars lilla T!!!
MAmn vill ju ta dagistanterna i örat!!!

Tusen tack för trapptippset! Skall ge oss på det efter bröllopet!

Pussa T's arm!

Kram Helena/franska liljan

Anonym sa...

Det finns nog tyvärr bitbarn på de flesta dagis men visst är det hemskt. Jag minns själv hur en i mina ögon elak pojke på mitt dagis slog väldigt mång abarn, han förstod ju inte att det gjorde ont på oss för hans äldra syskon hemma bråkade ju med honom och han gjorde samma på dagis. Jobbigt det där!

Emmas idéer sa...

Å jävla ungar å bitas.. det är ju faktiskt farligt också... inte bar det att det gör ont.. Biter de hål vet man inte vad man kan få för infektioner.
Jasså är sånt under sekretess? Konstigt. Borde man inte få veta vem som skadar sitt barn?
Uuhh jag skulle vara så arg om någon bet Hugo.

//Emma