lördag 22 april 2017

Det blir en dag på stranden


Hej mina vänner!

Här kommer ett inlägg från när vi var i Amadores, Gran Canaria. Jag gillar namnet, tror att jag tänker på franskans 'j'adore' som ju betyder avgudar, eller tycker mycket om. Men det här är ju Spanien och inte Frankrike så det är kanske långsökt, vad vet jag?




Amadoresstranden låg ca 5 minuters bilväg från vårt hotell. Det gick finfint att åka taxi och det var heller inte dyrt eller så. Vi köpte en håv till vår 'marinbiolog' och sedan roade hon sig resten av den dagen...




Philip fick syn på en flytande lekpark en bit bort. Självklart skulle vi prova!!



Tanken var att barnen skulle få leka, och jag skulle stanna på land. Men modet svek lillasyster när hon väl simmat ut, så hon satt i ett hörn och såg olycklig ut. Det hjälpte inte att storasyskonen försökte lirka. Det var bara att ringa M som fick komma och ta över plånbok och kamera och sedan snällt betala ett inträde till och simma ut och hjälpa henne.



Bilderna kommer hipp som happ! Blir galen på blogspot!



Blågult var det också, så man kände sig hemma. Hehe.



Med facit i hand så ser jag oron i lillasysters ansikte redan här, innan de simmat ut till flytbryggan. Jaja, vi fixade det, och det var faktiskt riktigt kul! Och vattnet var fantastiskt klart och fint.



Kan tänka mig hur mycket folk det blir här när det är högsäsong...!



P har blivit riktigt modig och härjade och hoppade hejvilt! Det syns kanske inte på bilden men det var relativt högt.



Aaaah. Turkosblått vatten och sol. Gillart!



Vi var inte direkt ensamma på stranden, men det kändes ändå inte trångt.



Philip i sina bästa badshorts från Kids Brand Store. Du glömmer väl inte rabattkoden? 20% på hela sortimentet om du anger "Buzzador"! 



Lilla hjärtat. Som lärt sig simma! Hon som verkligen varit totalt ointresserad och stoppat fingrarna i öronen så fort vi pratat om simskola. Och så plötsligt släppte det och hon ville och vågade försöka. Och nu kan hon!

Ha en fin dag!

Kram
a

Inga kommentarer: