söndag 9 april 2017

Vårpromenad!

Hej på er!

Igår tog jag och mannen en promenad innan stortjejen skulle iväg på dans. Jag passade på att ta med mig kameran, har sett ett så fantastiskt blåsippsställe som bara måste förevigas.




Är det ett tecken på att man börjar bli gammal när man fotar blommor? ;-)



På den här platsen har jag alltid plockat vitsippor till min mammas födelsedag. Hon fyller i början av maj, så snart är det vitt på backen i stället för blått. Jag har inget minne av att det har varit såhär kopiöst mycket blåsippor, men det kanske har utökats lite i taget från år till år?



Ett säkert vårtecken!



Jag lyckades hålla mig från att plocka några. Däremot skvatt jag till när jag plötsligt fick se en tant som satt på huk med hela handen full. Ojoj vad hon skämdes, hon låtsades inte se mig fast jag råkade kliva precis där hon satt.



Mycket Elsa Beskow-känsla fick man när man fick se den här skogsgläntan!



Det är något speciellt med vårens första blommor!



Precis mittemot vårt hus går dessa två sköningar om dagarna. Man ser dem bäst från badrummet på övervåningen, riktigt trevlig utsikt faktiskt. Nu tog vi en svängom för att säga hej till dem.



De var lite skeptiska först, men kom sedan fram och hälsade. Jag är absolut ingen hästmänniska men tycker att de är trevliga och vackra på håll. Gillar att ha dem i närheten av huset, vi bor på landet men ändå nära stan.



Ja, är man uppvuxen i en familj som tillverkar timmerhus, så kan man ju inte låta bli att tycka om sådana här väggar. Visserligen inte tillverkade av just oss, men ändå, vackert och välskött.

Nu är det dags att åka upp till barnens farmor och farfar och låta barnen träffa sina kusiner ett tag. Brukar bli poppis :-)

Ha en fin dag!

Kram
a

Inga kommentarer: