söndag 30 april 2017

Trevlig Valborg!

Så var det Valborg då, och vår i luften. Härligt! Vad hittar ni på ikväll? Hos oss blir det lugnt tror jag. Vi har ju firat Valborg i bilen i jättemånga år eftersom vår hund är så kolossalt skotträdd (men älskar att åka bil!) så vi har sett många fina brasor på håll, och det hade sin charm det också, att åka runt och titta på fina gamla hus och brasor. Nu är han gammal, och hörseln är sämre, så jag räknar med att vi kan vara hemma ikväll.

Här där vi bor finns ingen klassisk plats att gå till längre. När jag var yngre åkte alla till "stenkrossen" och där fanns alla kompisar och deras föräldrar. En given mötesplats. Saknar det lite!




Vintern rasat ut bland våra fjällar
drivans blommor smälta ner och dö
Himlen ler i vårens ljusa kvällar
solen kysser liv i skog och sjö
Snart är sommarn här i purpurvågor
guldbelagda, azurskiftande

Ligga ängarna i dagens lågor
och i lunden dansa källorne
Ja, jag kommer, hälsen glada vindar
ut till landet, ut till fåglarne
Att jag älskar dem, till björk och lindar
sjö och berg, jag vill dem åter se

Se dem än, som i min barndoms stunder
följa bäckens dans till klarnad sjö
Trastens sång i furuskogens lunder
vattenfågelns lek kring fjärd och ö


Önskar er en fin dag, och kväll förstås!

kram
a

Inga kommentarer: