fredag 21 april 2017

En annorlunda påsk

Hejsvejs!

Idag skiner solen, och det är fredag! Måste säga att jag är helnöjd med upplägget av senaste resan, det var toppen att ha några dagar kvar av påsklovet när vi kom hem! Mjukstart liksom :-)
Många andra gånger när man kommer hem så ska barnen upp till skolan dagen efter och alla är i obalans efter tidsomställningar/tidiga uppstigningar/tupplurar på planet.

Jag hade förberett några små påskpresenter som jag gömt i resväskan. Jag har precis rensat barnens rum på småkrafs och var inte jättesugen på att fylla på med en massa nytt. Framför så är det klurigt att hitta något till Philip, som varken gillar godis, smycken eller pyssel. Till tjejerna är det en baggis, det finns en uppsjö och de gillar det mesta.

Jag (eller hrrm, påskharen!) var ute och gömde äggen på altanen tidigt på morgonen. Thildas ägg innehöll handcreme, duschcreme, en tub med alkogel, ett armband i form av en kanin, en nyckelring (lyckades springa på en som föreställde en narval - hur stora är oddsen? Hon skriver ett specialarbete i skolan om just såna!) en fotlänk och några smågodisar. Jackpot!

Linnahs ägg innehöll ungefär samma saker, och i Philips ägg låg bland annat en jojo och en byggsats från ett spel han gillar.



Äggjakt med söta blommor!




Vi hade lite bråttom just på påskafton eftersom vi hyrt bil och skulle på utflykt till en djurpark. Fler bilder därifrån kommer en annan dag!

Nu är det dags att sätta fart här minsann!


Ha en fin dag allihop, kram a

Inga kommentarer: