söndag 29 maj 2011

Morsdag är en trevlig dag! Det är tamej 17 bra synd att man bara vaknar av sång, flagga och frukost på säng två ynka dagar per år när det är så himla trevligt! Barnen hade gjort teckningar, M hade rensat jordgubbar och jag fick äran att bestämma vad vi skulle göra idag. Och så fick jag ju min ring också, som jag väntat på. Fick presentkort när jag fyllde 30 och bestämde mig för att köpa en söt ring med ett hjärta och tre diamanter, men eftersom pengarna inte riktigt räckte så fick jag resterande summan av M så nu representerar ringen alla mina nära och kära :-) Vi tog i alla fall en sväng till Vassbo där trevliga Irene har öppnat inredningsbutik och café. Mycket trevligt! Det luktade så gott av nybakade bullar när vi kom dit att lille Philip la huvudet på sné och sa "snälla mamma, köpa bulle!" och det kunde man ju inte motstå. Så vi fikade en stund och jag gick runt och fotade med mobilkameran. Så här kommer en hel hoper av bilder därifrån. Sedan åkte vi vidare till Norrgården och Plantagen. På sista stället hittade jag också lite fint, bilder kommer en annan dag. När vi kom hem hjälpte M mig att plantera mina pellisar i blomlådorna på framsidan. Blev rätt gulligt faktiskt! Sedan har vi förstås hunnit fira både mamma och svärmor. Vilken toppendag det har varit! Blogger är fortfarande helkasst, så det går inte att skriva bildtexter av någon anledning så jag får sluta här. Pussåkram på er alla mammor och pappor där ute!

1 kommentar:

Ljusa Rum sa...

Tack för underbart tips! Dit ska jag ta med barnen nu när vi är lediga några dagar! Vassbo är underbart och ska bli spännande att se hur den nya ägaren har donat till det. Kram/Veronica