lördag 14 maj 2011

Only your imgaination... ...sets the limit. Så står det på min nya låda som jag köpte på Koffert i torsdags. De har ju som bekant slagit igen i Björbo, men just nu har de utförsäljning från Arlandabutiken. Jag kikade på deras blogg innan jag åkte och fastnade bland annat för lådan. Man kanske inte kan kalla den för ett fynd för jag tyckte faktiskt att den var dyr ändå, men det var kärlek vid första ögonkastet. När jag kom dit var det en dam som gick och kånkade på den (den är ganska stor) så jag deppade lite och tänkte att den nog var borta för jag kunde inte se fler. Men så ställde hon ifrån sig den och gick därifrån, så då gick jag fram och tog den efter en stund, hon hade väl ångrat sig? Men sen kom hon ca 10 minuter senare och ifrågasatte varför jag bar på hennes låda. Men hur ska man kunna veta vad som är hennes privata varulager?? Så jag köpte den utan dåligt samvete. Hittade även en liten bil med husvagn som L ska få i tvåårspresent och en pall till Philip. Men dem visar jag en annan dag! Jag ser många användningsområden för den, men just nu står den hos Philip.
Love letters. Jo nästan! Fast jag har faktiskt en låda med söta små brev från min man. Kanske visar er någon dag om ni är snälla. För det är ni väl??
Vad blogger krånglar då! Tycker inte att det varit vettigt på månader. Skärpning! Hoppas nu att inlägget går att publicera, försökte igår men det gick inte så nu skriver jag om alltihop. Usch, det blev en trist eftermiddag här hemma, jag hade plockat fram grejer och skulle måla barnens utemöbler, köpte amerikanska däckstolar och en liten grupp med två soffor och ett bord för två år sedan men hann inte måla dem den sommaren, och inte förra heller. Så nu vill det ju till att få tummen loss innan de växer ur dem! Men så var det någon pillerillig persom där och micklade med ytterdörren så den gick varken att stänga eller att låsa. Su nu fick M ägna tiden åt att försöka få ihop det och jag hann aldrig ens börja med utemöblerna och alla blev bara sura och griniga för att inget blev som vi tänkt. Var ute i Romme och kikade på Vår Yran också, men det var ju ingen hit precis, inte ens P som älskar traktorer jublade. Lite karusell åkte de och det var ju roligt i alla fall. Nej nu hör jag att ytterdörren går i lås, äntligen har han löst det. Tur i oturen att man har en handyman här hemma. Fast bara nästan. Ny låskista blir det tydligen, suck. Vad onödigt! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: