tisdag 26 augusti 2008

Tilda utan H Som bekant så är jag väldigt förtjust i Panduros serie Tilda. Har flera böcker här hemma, bläddrar ofta i dem och önskar att jag kunde sy... Som tur är så kan min mamma det, ni har väl inte glömt de söta figurerna hon sydde till T förra året? Theo och Thea, heter de.
Till sist så vill jag börja med att beklaga krånglet med familjebloggen. Tydligen så måste man ha ett google konto, ni som har g-mail loggar alltså bara in som vanligt. Ni som är intresserade av att skaffa ett konto kan maila mig eller skriva ett meddelande här på bloggen så fixar jag en inbjudan, jag publicerar inte inlägg med mailadresser i så ni behöver inte vara oroliga för spam. När T föddes för 2½ år sedan skaffade M gmail, och när jag skickar bilder till honom skickar jag dem alltid dit, kontot är i princip obegränsat och han tar aldrig bort något, på det viset har vi en extra back up över bilderna och kan komma åt dem även när vi är bortresta. Så det är inte bara av ondo, även om jag förstår om ni inte orkar krångla. Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

På blogg.se så behöver man bara "logga in" med ett lösenord om man väljer att ha skyddad blogg där. Alltså inget användarkonto för alla som vill läsa och har fått lösenordet av dig.