måndag 25 augusti 2008

Tvättstugenytt Hittade en annorlunda anslagstavla som jag satt fast med sugproppskrokar på torktumlaren. tycker att man spenderar hälften av sin vakna tid i tvättstugan, så då är det förstås skoj om det är lite fint där inne :-) Idag har jag agerat nåldyna på morgonen. Snälla svärmor gör hembesök för att ta blodprov på mig en gång om året. Är så himla krånglig och svårstucken, och det går bättre om vi sitter hemma i vårt kök än om man ligger i ett sterilt väntrum. Kanske lite lyxigt, men har man förmånen så varför inte? I år hade hon dessutom världens bästa hjälpreda, syster Thilda, som höll mamma i handen och meddelade att det gick bra och att det snart skulle kännas bättre. När sticket var klart så fick jag ett fint plåster med Nasse och ett klistermärke, precis som sig bör. Grisen kommer från serien "Tilda", säljs på Panduro.
Nu ska jag och barnen ut i fina vädret! Kramkram!

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Hej. Den där anslagstavlan har jag också köpt, men den utan griffeltavla... fast jag har inte fått min än *väntar*
Ha en trevlig regnig tisdag.

//Em

MammasRussin sa...

Kan ju, nästan, bli kul att tvätta med en sån fin tavla i tvättstugan! Vad du lyckas hitta fina grejer :-) KRAMIS