fredag 15 augusti 2008

Änglar, finns dom? Ja, det gör de! De har iklätt sig skepnaden av mina nära och kära just idag. Tror aldrig att jag blivit så ihågkommen, tack snälla alla som hört av sig! När man fyller år så brukar man ju (om man har tur) börja dagen med frukost på sängen. Själv började jag med en liten upplysning från Thilda "mamma, det är parfym i sängen, det luktar jättegott" och så kurade hon ihop sig och tänkte somna om. Jag var så trött, så trött, men någonstans ringde en klocka som sa att det kanske hade hänt en liten olycka och att parfymen i stället var kiss, och så var det :-) Men efter det så kom allt mannen i huset med bricka och paket och blommor. Dessutom har jag fått löfte om en ljusstake, men den har lite väntetid, så den får ni se kring jul eller så! Tog en snabbis förbi Gruvgatan idag men jag hittade just inget av intresse, åkte sedan upp till Rättvik där jag köpte en liten julgran. Ja, det ÄR faktiskt sant. Mathias såg lite fundersam ut när jag kom tillbaka till bilen med min påse, haha. Men jag stod och höll i nåt annat fint där inne, nämligen de här vingarna. Ojoj, vad jag ville köpa dem! Men de var inte små precis, och det är ju inte "nästgårds" om man vill byta. Så jag lät bli. Och nu ångrar jag mig. Tror jag. Innebär den ökade åldern att jag blivit precis som min mamma? Inget ont menat, mammsen. Men beslutsvånda är väl ingen underdrift att säga att du har ;-) Bild lånad från Fururorps hemsida. Nu är frågan. Ska jag, eller ska jag inte. Känns som att de skulle passa i vårt sovrum. Vi har en tavla med Piff och Puff (!!) som M haft på sitt rum så länge både han och jag kan minnas tror jag. Det är en faster till honom som ritat den, och den är faktiskt rätt söt och dessutom är den en av FÅ saker som hängt med sedan vårt första gemensamma hem. Så jag ska inte ta bort den, bara hänga den någon annanstans. Kramkram!

3 kommentarer:

Lina sa...

Det du sa till mig idag värmde. Tack! Kram

MammasRussin sa...

Hej vännen!
G R A T T I S i efterskott! Låter som en mysig födelsedag!
Särskilt att få paket vid sängen :-) Det blir man väl aldrig för gammal för att älska?!
Ehhh beslutsvåndan kan mycket väl ha med åldern att göra...Tycker jag känner igen det där!
De där vingarna var helt helt underbara tycker jag! Passar så himla fint i ett sovrum ju!
Jag tror minsann att du får ångra dig ;-)
KRAMIS

MiaMaria sa...

Hej!
GRATTIS!!!!!!

TAck för besöket och visst får du länka jag gör likadant....

JAg älskar dessa vingar men de kostar ju en slant.....skulle också vela ha dem....så mitt råd är KÖP DEM!

Må så gott denna lördag!
MiaMAria