onsdag 2 juli 2008

Prinsessbakelser

Titta vilka söta små bakelser! Som små prinsesstårtor, fast nyttigare!



Har lånat bilden från någons blogg men minns inte vilken. F'låt!

Igår var det som sagt cirkus här i stan. T och jag var där med morfar och kusinerna. Ojoj säger jag bara! För T var det nog allt hon tycker om - samtidigt! Underhållning, djur, popcorn (nästan lika goda som biopopcorn *blink*) chips (vi släppte verkligen alla hämningar! Till vårt försvar vill jag säga att påsarna var små och ändå var vi ju några som delade) och - värst (eller bäst, beroende på vem ni frågar) av allt - ROSA SOCKERVADD! Behöver jag säga att T var i himmelriket?! Snacka om sockerchock hon fick näär vi kom hem, sprang runt i cirklar och sjöng till mupparnas Manah manah. Efter det så somnade hon på en minut, typ, klockan elva på kvällen. Hann inte ens få välling. Så hon fick vara hemma från dagis idag, dessvärre gick vi upp för tidigt ändå så nu på eftermiddagen tröt krafterna igen och hon somnade med en halväten flaska nyponsoppa i handen. Gumman!

Ägnade förmiddagen åt att sitta i väntrummet hos vårdcentralen, igår när M klippte gräset så svullnade Pips ögon upp och kladdade igen. Eftersom M är allergisk mot timotej låter det ju inte allt för långsökt att junior också skulle känna av gräs, men så var det inte enligt dem. Fick sitta och vänta en halvtimma över utsatt tid och sedan var besöket över på 2 minuter. Jag ville att de skulle ta prover eftersom hans öga krånglat så vansinnigt och den här gången var båda ögonen lika röda och irriterade, men nej även där. Häpp. Bara att vänta i 10 dagar då och sedan vänta ytterligare på provsvaren. Jag gissar i alla fall att det är så det kommer sluta.

Nu ska jag försöka väcka lilla T, kram på er alla där ute!

Ps. Jag är så nyfiken på er som läser! Skulle bli så glad om jag fick veta lite mer om er :-) Ds

2 kommentarer:

MammasRussin sa...

Hej vännen!
Vilken underbar cirkus-dag ni hade! Sånt man lever på länge :-)
Jag svarar dig på mail imorn, tiden sprang iväg o jag vill ju inte bara hasta ihop :-D KRAMIS

liffer sa...

Jag läser! Jag läser! :)
Jag heter Lisa, är 28 år gammal och bor i Borås.
Något mer du vill veta? :D