torsdag 3 juli 2008

Äh! Kunde inte släppa det där med listerna...

...så här kommer ett nytt inlägg. Den här bilden hittade jag i en tidning igår. Ögonblicklig förälskelse, för att låta lite passionerad. Jag har länge velat ha just en sån här golvlist eller sockel eller vad man nu ska kalla det, men M har sagt tvärnej. Det passar bara om man har 2.60 i takhöjd osv. Och visst skulle det kanske göra sig bättre. Men det blir säkert bra, och det räcker :-) Ikväll ska vi skruva bort golvlisterna och prova.



Bild fotograferad ur Hem ljuva hem.

Nästa fråga är - vad ska vi ha för färg på väggarna? Jag var inne på helvitt, men när jag ser den här bilden så vacklar jag. Det kanske blir för kalt med vitt ändå? Och samtidigt så blir det för likt köket om vi väljer beige. Hm. Tur att jag inte behöver bestämma mig just idag!

Kram igen!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Hmm, svårt att säga vilken färg du ska ha då du är en "neutral"färgstjej! Du vågar inte prova något mer vågat och annorlunda? Men iofs har jag hört att man ska vara neutral i färgsättning av tapet och sånt, sen piffa till det med färgglada kuddar, gardiner, lampor osv osv.
Håller med om att vitt kanske blir för likt köket, men hallen o vardagsrummet flyter väl nästan in i varandra? Så då kanske den färgen passar, vad ni nu har där vet jag inte, längesen jag var in i ert hem nu!!! Kramen

MammasRussin sa...

Mailade dig innan jag läste din blogg....SÅKLART att du fotade tidningen :-) Det var hur fint som helst ju! Om du frågar mig så tycker jag nog att om de superfina golvlisterna/socklarna ska vara vita så kommer de nog mer till sin rätt om väggarna inte är vita!
KRAMIS