torsdag 7 februari 2008

En morgon utan målning!

Det var längesen tror jag minsann! Fast jag ska iväg och köpa ny färg sen, så jag kan måla lampan. Men SEN är det slut på målning, promise!

M fixade bottenplattan till vedkorgen igår fast på ett lite annat sätt än jag tänkt mig - en tunn skiva plexiglas! Menmen, vi får väl se, själv så tror jag att den hade behövt en rejäl planka för att vara stabil, men det är han som bär in veden så han vet väl bäst :-)

Nu är väggarna klara och vi har så smått börjat flytta tillbaka möbler. Resultatet blev i alla fall mycket bättre än innan, dock är jag fortfarande osäker på om vi inte skulle valt vitt ändå...



I spegeln skymtar Linas spegel som nu är färdigmålad och väntar på att få flytta in i lekstugan.



Hittade en så mysig brödkorg igår, en sån där som ska hålla värmen, man kan stänga den upptill med hjälp av en magnet. Till höger ser vi Thildas stol som jag målat vit och sen ligger en fårskinnsdyna sydd av en snutt av min mammas gamla päls. Visst ser den gosig ut? Melker sover gott i bakgrunden, han verkar ha glömt collieincidenten häromdagen. Tuffing!

Ska ta och slå in lite paket sen, funderar på om Thilda ska hjälpa mig eller inte. Hon skulle förstås älska det, men frågan är hur resultatet skulle bli? Inte för att jag brukar vara noga när jag slår in paket alltså, men ni vet, 2 meter tejp per paket eller nåt.
Kramar!

Inga kommentarer: