tisdag 5 februari 2008

Koffertutflykt!

Här kommer bilder på dagens fynd! Kom just på att jag missat en grej, bild på bestick av samma konstnär som på tavlan nedan, och så står det Prins på kartongen. Jättenöjd med den! Kan inte fatta att den fanns kvar?!

Har även kärat ner mig i ett skrivbord, det var dock inte rea på det av någon anledning, skumt. Ska avvakta och se.



Thilda fick en sån här tavla av Uppsalakusinerna när hon föddes, fast med en prinsessa och en massa kaniner. Till höger, en skrivbok med Emil och Ida som ska bli vår familjs busbok.



Färgen på lampan är inte optimal, jag har tänkt måla den (!! jag skulle ju inte måla mer!) men då ska jag verkligen ha gott om tid och bra penslar. Till höger bild på ett jättefint doftljus, kommer för alltid att tänka på lilla Thildas slängpussar och "aj lav joo" som hon säger.



Passade på att köpa några skyltar av Ylva Skarp. Stjärnan på den till höger har tillfälligt råkat hamna på sniskan.

Nu har M målat färdigt väggarna och i morgon kanske jag blir klar med en del målning. Gissa om jag längtar? Thildas fåtölj tar nog några dagar till dock, men fönstret och välkommenskylten blir nog klara! Alltid något ;-)

Sist men inte minst så blev vår hund anfallen av en annan hund idag, de fega jä*larna som ägde den stack åt andra hållet och gömde sig och M ville inte följa efter ifall hunden skulle ge sig på vår hund igen. Jäkligt fegt av ägarna att inte ta ansvar, dålig stil! De var väl rädda att bli polisanmälda. Visst blir man förbannad??

Kram!

1 kommentar:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Jag var till koffert i lördags men det var såå proppat med folk så jag vände i dörren. Gick inte att komma in! Tur att du fick fynda iaf :) Stackars er hund, gick det bra då? Läskigt det där..

kram madde