måndag 23 april 2012

Garderobsfix


Häromdagen fick jag en snilleblixt. Efter att ha retat mig på oordningen bland Philips kläder riktigt länge så började jag kolla på andra lösningar. Jag älskar skåpet han har, det är stort och rejält och rymmer mycket - både kläder och böcker. Men det har inte funnits någon bra plats att vika in tröjor och byxor, varpå vi köpte ett hyllsystem i tyg som hängdes på klädstången och det funkade i början men i takt med att storleken på kläderna ändrades så har det blivit opraktiskt och när man skulle hämta något i ena högen så välte den andra och mitt humör rasade i bott. Men nu, mina vänner, är det ett minne blott för nu har jag med lite hjälp av handyman Matte och handyman Pappa fixat hyllplan! Och det blev sådär bra så man nästan blir religiös och undrar varför man inte kommit på den här enkla, smidiga lösningen innan???



Note to self: Köp inga fler ljusblå skjortor :-)







































Nu väntar jag in Thildas nya fina garderob som jag beställt. Ser fram emot samma fina ordning där inne! Fast pojkkläder är mycket enklare, ungefär samma modell och storlek så det går att göra fina högar. Fast å andra sidan är flickkläderna roligare på många andra sätt. Det går ju att variera lite mer. Klänning. Kjol. Tights. Strumpbyxor. Tufft. Flickigt.  


Idag hade jag ett snabbt besök av gulliga Madde som har bloggen På Lindgården. Jag köpte två lampor av henne, bild kommer. Och den riktigt nyfikne köper senaste numret av Älskade hem (fd Tove) och letar upp dem där i. Fick dem hemkörda dessutom, det kallar jag service. Kram, Madde!

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Härligt med snilleblixt!! Och som den vän av ordning som jag är så kan det ju bara ha blivit toppen!!=) Du får ju lov att visa din snilleblixt med såklart:))
Kram Anna

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Tack fina du :)
Vi får väll se till att få ihop en fika i lite lugnare tempo någon gång ;)

Kramar