torsdag 26 april 2012

Ett fynd!

* Gäsp. Idag är jag uppe tidigare än jag brukar. Och la mig senare än jag borde ha gjort! Igår kom nämligen storasysters garderob och eftersom den blev monterad och klar kunde jag ju inte låta den stå där ekande och tom. Så när småttingarna somnat tassade jag in i Thildas rum och satte igång. Det var bara det att jag störde T också som blev nostalgisk över alla gamla favoritplagg som plötsligt dök upp vilket innebar att hon somnade alldeles för sent och idag ska vi vara på dagis en timma tidigare än vanligt. En morgontimma gör som bekant ganska stor skillnad!
However, skåpet och kläderna är på plats och nu återstår lite småpyssel och flytt av gamla garderoben innan rummet känns fint igen.


























Fina krukan som jag fyndade hos Irmas uthus i söndags.

Jamen sådär ja, då hör jag små steg på övervåningen. Undrar vem som har sin mammaradar påslagen denna gång? Har ni också så hos er, att barnen liksom direkt känner av om mamma kommer längre bort än tre meter? Även sovandes? L och P är experter och när jag kliver upp tar det oftast inte mer än 15 minuter så har de letat upp mig. Denna gång Linnah, föga förvånande.

Nu har jag inte tid att sitta här längre, för när L har vaknat vet hela huset om det :-)

Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Är så nyfiken på hur garderoben ser ut och blev!!!
Ja, det är inte lätt det där med barnens aktiviteter.. Och ni har ju som sagt tre som skall få göra det de vill. Men nu förstår Tyra at vi inte kan åka 6 mil för dans, den som är här hemomkring är precis lika bra (om inte bättre;)) Då får hon hellre välja något annat hon vill göra som finns närmare hemma.
Tösen här i huset är ganska morgontrött, precis som mor sin så på vardagsmorgnar får vi alltid väcka henne. Annars på helgerna brukar hon sätta på tv:n på sitt rum och ligga kvar i sängen och titta.
Hoppas du får en fin dag!
Kram Anna